Hoe lang kan je zelfgemaakte ijsthee in de koelkast bewaren?

Dus met heet water thee gezet, laten afkoelen en in de koelkast.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
11.4K

Het beste antwoord

Voor zelfgemaakte etenswaren danwel drinken zou ik de regel "consumeren binnen drie dagen" aanbevelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Maximaal zo'n 30 uur denk ik omdat de thee gaat schiften als hij te oud wordt , ook in de koeling en dan smaakt hij vrang .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees eens op de verpakkingen van commerciële ijsthee daar Zit best wel wat bij om het goed te houden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bewaar zoiets nooit langer dan 2 dagen, omdat het dan wat troebel wordt en ik de smaak ook achteruit vind gaan.
Bovendien kost de aanmaak van nieuwe thee nauwelijks iets. Dat motiveert me extra om lekker verse te maken.
Overigens kun je de overgebleven thee zeer goed gebruiken om je kamerplanten te begieten. Die lusten maar al te graag een scheutje koude thee. Weldadig zacht water (net als regenwater) en wellicht ook nog wat voedzame stoffen op de koop toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfgemaakte ijsthee niet langer dan 2 dagen bewaren in de koelkast. Bewaar je ijsthee niet te lang, 'oude' ijsthee is niet zo lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er suiker en citroensap in doet, dan kun je het 2 dagen bewaren. Daarna wordt de thee bitter.