Welk drinken is nu goed dorstlessend?

Zonder suiker en zoetstoffen. Iets wat je niet met een teug leegdrinkt. Zonder alcohol.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
7.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water is de beste dorstlesser! Simpel maar waar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
karnemelk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water, vind ik zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk water en thee.

Het beste antwoord

Kraanwater, al dan niet met wat citroensap, is al veel genoemd. Voor de afwisseling vind ik koolzuurhoudend lekker. Dat maak ik zelf met een Soda Club apparaat dat eigenlijk bedoeld is om er priklimonade mee te maken.

Water met verse munt of afgekoelde muntthee zonder suiker is ook erg lekker bij warm weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

Gewoon puur water, zonder bubbels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt vreemd, maar van water (vooral koud water) krijg ik een droge mond en meer dorst.
Vooral van het water wat in zo'n blauw met witte watermachine zit (met een wit en blauw kraantje voor koud en lauw water, met zo'n fles ondersteboven), krijg ik heel veel dorst.
ik zweer bij deze hitte bij twee dranken: water met ijsblokjes en wat citroensap, of karnemelk.
13 jaar geleden
Water, melk, karnemelk of jus d' orange
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koude thee en dan bedoel ik niet icetea. Mijn opa dronk het vroeger vaak op warme dagen, zelf thee zetten en af laten koelen.
Zit geen suiker in en je drinkt het niet in 1 teug leeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewone thee warm lauw of koud. Koud kraanwater. koude melk, liefst mager.
Bij mijn buren stond vroeger altijd een grote pan water op het aanrecht. Daarin had de vrouw des huizes een scheutje azijn of citroen gedaan.
Als de kinderen dorst hadden, schepten ze met een soeplepel hun beker vol. Het scheen enorm te helpen. En vanwege het zurige, dronken ze geen liters achtereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warme thee vind ik het beste; doordat het warm is dwingt het je ook er even je gemak van te nemen terwijl je toch door de warmte transpireert; zo koel je op twee manieren tegelijk af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is gewoon kraanwater, wil je het koud, vul dan een fles en leg die in de koelkast. Karnemelk is ook dorstlessend en nog gezond ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sinaasappelsap (of appelsap) mengen met water en eventueel een heel klein beetje zout.

1:1 = isotoon (sportdrank)
je kan er ook meer water aan toevoegen: goedkoper en beter als dorstlesser
1:4 (1 deel sap op 4 delen water)
is dacht ik de beste concentratie om snel vocht op te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frisdrank vind ik lekker, maar ik neem het zelden, het wordt niet voor niets 'liquid candy/vloeibaar snoep' genoemd.

Als het warm is drink ik ijskoud water en voor iets feestelijks water met bubbels en een smaakje erin (geperste limoen, citroen of sinaasappel). Ook weer niet teveel dat laatste vanwege de zuren, niet goed voor je gebit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
water of water met verse citroen in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou kiezen voor dubbel fris, het lekkerst uit de koelkast! Ik vind persoonlijk de appel / perzik (blauw pak) het lekkerst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ayran, = met water verdunde yoghurt (tot ongeveer de dikte van karnemelk) met eventueel een snufje zout erin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had Griekse yoghurt in huis = hetzelfde als Turkse. Meteen geprobeerd en, inderdaad, werkt heel goed! +1. Btw, dit recept met wat knoflook heb ik ooit voorgeschoteld gekregen. Smaakte ook niet verkeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel lekkerder dan karnemelk en heel erg goed tegen de dorst.
Bedenk dat met overmatig zweten, urineren of diarree bepaalde vitamines en mineralen het eerste het lichaam verlaten. Dus een drank waar deze allemaal inzitten is aan te bevelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een multivitaminedrank mixen met een sportdrank.
En op zijn tijd een Hollandse Nieuwe.
Het toevoegen van zout is een belasting voor de nieren omdat men gauw teveel erbij doet.
Water is naar mijn idee het beste dorstlesser. Een andere dorstlessers zijn bijvoorbeeld sissi (no bubbels) en limonadesiroop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bier is heel dorstlessend, alleen het nadeel (?) dat er alcohol in zit.

Verder is water toch echt het beste, geen calorieën of enige bijwerkingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water, en op de tweede plaats spa rood met een klein scheutje groene ranja (Reine Claude) er in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Karnemelk.
Grapefruitsap.

Maar het allerbeste, al veel genoemd, is saai maar waar: gewoon water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik lekker vind is water en dan een paar schijfjes tomaat erin, beetje met een stampertje persen, heerlijk fris, tenzij je niet van tomaten houdt natuurlijk.