Als op een fles rode wijn staat "garde 3 ans" betekent dat dan dat hij maar 3 jaar houdbaar is?

of is hij na 3 jaar bewaren het beste van smaak?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.4K

Het beste antwoord

Vins de Garde is Frans voor "bewaarwijnen"

Dit betekent dat de wijn na drie jaar bewaren het beste van smaak is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

mijn frans is niet zo best maar het lijkt me drie jaar houdbaar
3 jaar bewaakt staat er letterlijk
13 jaar geleden
misschien betekent het dat hij 3 jaar gerijpt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook mijn frans is niet wereldberoemd, maar volgens mij betekent 'garder' bewaren...rode wijn van een redelijk tot goede kwaliteit wordt beter door bewaren - behalve de beaujolais-primeur, of wijn die je langs de wijngaarden bij de wijnboeren koopt - die moeten juist jong gedronken worden....
Fijn, hè, zulke tegenstrijdige antwoorden.....
Hoop op duidelijkheid van een andere GVer.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het betekent letterlijk ''Bewaak 3 jaar''.

Dat houd in dat de wijn na 3 jaar op zijn lekkerst is.