Is het mogelijk om een vaccin voor alcohol te maken?

Een vaccin wat er voor zorgt dat je nooit dronken kan worden en dat je (bijna) geen symptomen voelt wat de alcohol. Dus dat je bijvoorbeeld een fles vokda drinkt, maar dat het aanvoelt als 2 biertjes.

3 jaar geleden
in: Dranken
2K
Amadea
3 jaar geleden
Zou het geen beter plan zijn om vaccins te ontwikkelen die voorkómen dat mensen ernstig ziek kunnen worden? Je hebt geen alcohol nodig om gezond te kunnen blijven, sterker nog: het is gezonder om géén alcoholische drank te nuttigen!
Ritsuka
3 jaar geleden
Gewoon minder zuipen
TurfGraver
3 jaar geleden
Waarom zou je dan nog alcohol drinken?
Edraket
3 jaar geleden
Het mooie van alcoholgebruik zijn nu net die symptomen.
Niet is zo mooi als met je lief langzaam dronken te worden.....
Inekez1
3 jaar geleden
Daar heb je geen vaccin voor nodig. Giet een fles wodka leeg in de gootsteen, vul de fles met kraanwater. Nu kun je die hele fles leegdrinken zonder dronken te worden.
Wappie77
3 jaar geleden
De reactie van je lichaam op alcohol is natuurlijk, want je lichaam probeert de alcohol uit te scheiden of te verteren. Als jij je lichaam zou verdoven met veel morfine of andere verdovingsmiddelen, dan is je lichaam niet meer in staat om te reageren op de alcohol symptomen. Alleen krijg je te maken met andere ergere problemen, doordat jij je lichaam verstoort bij het verwerken van de alcohol. Daarom hebben ze in ziekenhuizen infusen (van die buisjes), om patiënten die lijden aan alcoholvergiftiging pijnloos te zuiveren van alcohol terwijl ze verdoofd liggen in bed.

Antwoorden (1)

Nee, dat is niet mogelijk.
Een vaccin stimuleert het immuunsysteem, maar het immuunsysteem werkt niet tegen alcohol omdat alcohol geen lichaamsvreemd eiwit is, maar een klein molecuul.