Welke dranken mag je als 16 jarige in duitsland kopen?

welke dranken mag je als 16 jarige in duitsland halen, er staat bier en (mousserende) wijn, maar wat als je dranken als Flügel hebt, die bevat minder alcohol dan een zware wijn?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Dranken
6.7K
Ritsuka
3 jaar geleden
Frisdrank.

Antwoorden (1)

Alleen bier en (mousserende) wijn. Voor dranken met een hoger alcoholpercentage dan 15% moet je, net als in Nederland, 18 jaar zijn. Het verbod om sterke drank te kopen en te consumeren als je nog maar 16 bent is ook van toepassing op mixdrankjes. Dat is dus onder andere Flügel. Het maakt zelfs niet uit wat het alcoholpercentage van de mix is, het mag gewoon niet aan jou verkocht worden.
Amadea