Waarom smaakt warme cola zonder prik zo vies?

En waarom koude niet?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
3.8K

Het beste antwoord

Dat is vrij persoonlijk, ik vind koude cola zonder prik ook vies smaken.

Mijn vriendin schud echter vaak de flesjes zodat de meeste prik er af is (vind ze lekker).

Koude dranken hebben meestal minder smaak dan warme, daardoor zul je bij warme cola beter de smaak proeven en vind je het misschien te zoet.

"Temperatuur beïnvloedt de smaak. Kijk op welke temperatuur gerechten het beste smaken. Koude gerechten hebben een minder sterke smaak dan warme. "
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Wederom een kwestie van smaak....

(maar wist je dat lauwige cola zonder prik het beste middel is tegen maag & darmklachten)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is kwestie van smaak.
Warme cola zonder prik kan lekker zijn. Het is een kwestie van wennen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat prik een extra boost geeft aan het drinken. Koolzuur geeft een explosie aan je smaakpapillen en dat raak je gewend.

Je kan dus zeggen dat de prik ervoor zorgt dat cola ( en overige frisdranken) zo lekker smaakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe kouder iets is, hoe minder je proeft. Daarom is ijs vreselijk zoet en romig als het eenmaal gesmolten is.

Warme cola is dus veel te zoet om te drinken, zo is het niet bedoeld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daarom zetten ze er toch op: Koud serveren. Lees de gebruikshandleiding dan toch :-)

(een klein grapje mag toch wel)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank je appelSap...
vies is een waardeoordeel, derhalve is dit een onmogelijke vraag eigenlijk. Maar ik kan je tegemoet komen wellicht, het is frisdrank en geen warmdrank, de prik moeten ze er echt aan toevoegen, dat doen ze niet voor niks.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je al denkt 'Warme cola is vies', dan vind je het sneller vies dan als je het tegenovergestelde denkt. Zo heb ik laatst gelezen dat drinken uit je lievelingsbeker of -mok het lekkerst smaakt, omdat je sowieso al een goed gevoel bij die beker hebt.