Koffie halen voor je collega's. Een of oneens?

Waarom wel of waarom niet?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
4K

Het beste antwoord

Mee eens. Iedereen kan voor een groep (zolang deze niet te groot is) wel eens koffie/thee halen. We doen het hier op vrije toerbeurt. Als iemand even tijd heeft en het is al weer even geleden dat er koffie is gehaald, dan gaat die gene even een rondje (dienblaadje mee). Ook goed voor het geheugen, ik ken van 20 van mijn collega's thee en koffie voorkeur en als ze eens wisselen is dat ook geen probleem. Al met al, zitten er alleen maar voordelen aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

natuurlijk, maar niet te vaak want dan wordt je hun 'slaafje' maar koffie is wel lekker doe mij maar zwart haha...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die BvB;

Ja hoor, tot ik merk dat ze de hint nooit oppikken....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als ik iets te drinken haal, vind ik het normaal om aan de mensen in dezelfde ruimte te vragen of ze ook iets willen.

Over de hele afdeling lopen leuren of mensen in een andere kamer ook koffie willen, vind ik dan weer overdreven. Ik loop thuis ook niet naar de buren, hoe aardig ik ze ook vind, om te vragen of ze mee willen doen met een bakkie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik haal weleens koffie, maar vind het niet altijd leuk :P

Edit : Ik haal koffie , als er ook voor mij word gehaald. Het moet gewoon van 2 kanten komen, anders word iedereen zo egocentrisch.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tuurlijk koffie halen voor de directe collega's. Koffiemanager installeren , dan is niemand continue de sjaak en er komt nog een plattegrondje uit de printer met de koffiewensen van een ieder ook.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
is van douwe egberts. Dus ik neem aan www.de.nl Wij hebben het programma al jaren in gebruik . Reuze handy
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat een goeie Smiley-D!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het nadeel van Koffiemanager is dat als een collega een vergadering heeft en hij is aan de beurt. Helaas geen koffie en hij is er onderuit gekomen.
Het is wel zo collegiaal. Zo veel moeite kost het namelijk niet, tenzij ze op hun beurt het laten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tot negen uur haalt ieder zijn eigen koffie, daarna bij toerbuurt. Althans, zo hebben wij het hier afgesproken......
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jawel, maar het moet zonder verplichting zijn vind ik, en niet als je het een keer vergeet dat ze beginnen te brommen. Als iemand er geen zin in heeft dan vind ik het ook niet erg.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wij zitten met z'n tweetjes, en hebben 1 senseo. Dan is het wel zo praktisch dat ieder z'n eigen bakken zet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja hoor, deed ik vroeger met liefde. Ook voor "ondergeschikten". Als iedereen er een beetje op let dat niemand consequent het haasje is komt dit normaliter de verhoudingen alleen maar ten goede, bovendien vind ik het eigenlijk nagenoeg vanzelfsprekend dat je niet alleen aan jezelf denkt.

Overigens ooit eens meegemaakt dat mijn toenmalige nieuwe secretaresse toen ik een klant ontving en aan haar vroeg voor koffie te zorgen even doodleuk in zijn bijzijn de discussie aanging of zij daar nou wel helemaal voor was aangenomen... Sommige mensen zien dit dus anders. (Die kon trouwens dezelfde week nog vertrekken.)

Tegenwoordig zet ik de koffie zelf en kan ik onze twee tijdelijke krachten er niet blij mee maken. Die drinken liever thee of frisdrank.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Oneens.

Mijn pauze is ook belangrijk :)

Zonder gekheid ligt er aan waar je werkt. Op een kantoor kan ik me indenken dat je even als onderbreking koffie gaat halen.
Maar als je beperkt bent in je eigen pauze, kunnen ze de boom in.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eens, Als jij toch ook al koffie gaat halen kun je net zo goed koffie voor je collega's halen. En als jij geen koffie voor jezelf wilt. Kun je toch wel voor je collega's halen. Want als je daarover moet nadenken heb je het waarschijnlijk niet druk ; )

Toegevoegd op 28-04-2009 09:48:26
Toch ?