Bierglazen altijd met de hand afwassen, nooit in de vaatwasser!
Goed afwassen in heet water met een beetje soda is de goede manier. Bier slaat dood als je een bierglas niet goed afwast en 't gaat ook ten koste van de smaak.
. grondig na spoelen
. geen spoelglansmiddelen
. voor een mooie schuimlaag: heet water, soda = goed resultaat.

Toegevoegd na 7 minuten:
Niet vergeten:
*Bierglazen exclusief voor bier te gebruiken, geen melk of frisdrank!
*Geen vaatwasser of glazenspoelmachine gebruiken. O.a. zakt daardoor de schuimkraag snel in.
*Spoel het glas eerst voor als er een afdruk van vette vingers of, nog erger, van liggen (bv lippenstift) op het glas te zien is. Probeer met een sponsje - zonder sop - de vette vingers of de lipafdruk te verwijderen.
*Bierglazen moeten vetvrij en schoon zijn.