hoeveel glaasjes uit fles advocaat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dranken
7.7K
Ritsuka
6 jaar geleden
Ligt aan de grootte van je glaasjes, hoe vol je ze schenkt, en aan de inhoud van je fles advocaat.

Antwoorden (1)

Hangt natuurlijk van de fles en het glaasje af.
Uit een fles advocaat van 0,5 liter kun je ongeveer 10 glaasjes halen.
Een glaasje bevat ongeveer 50 ml.

Toegevoegd na 1 uur:
Vul je het glaasje helemaal tot de rand, dan kun je wel het dubbele kwijt zijn.
SimonV
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
En het hangt er van af hoe vol je het glas doet. Met een glas halfvol advocaat kan er nog heel veel slagroom op, maar schenk je het glas vol tot vlak onder de rand dan zit er al snel 80ml in. Dan is na ± 6 glazen die fles wel leeg. Een standaard advocaatglas (zo'n coupe) is 110ml. Bij uitvaarten ofzo zie ik wel eens van die miniglaasjes langskomen waar amper 2 theelepels advocaat in zitten. Dan heb je natuurlijk veel meer glaasjes uit 1 fles. http://www.indomo.nl/product/1463/likeurcoupe-advocaatglas-11-cl-gilde
SimonV
6 jaar geleden
Heb je helemaal gelijk in. Ik heb die grotere glazen ook voorbij zien komen.
Uit het woord "glaasje" maakte ik echter op dat het niet om grote hoeveelheden ging, maar meer om zoiets: http://lovemyfood.nl/lovemyfood.nl/homemade-advocaat/