Hoe lang is de Riesling witte wijn van de Aldi ongeopend houdbaar?

Ik heb nog 2 flessen wijn, ik drink dit zelf eigenlijk nooit maar morgen is er een gelegenheid het te drinken. Alleen deze flessen heb ik zeker al een jaar of 3.. Nu is alcohol wel lang houdbaar maar hoe lang geen idee. En ja, ik zou ook gewoon nieuwe kunnen halen maar dat is niet de vraag :-). Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
4.1K
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Ik denk dat die wijn wel ouder is dan 3 jaar. Want voor zover ik weet is Aldi al ruim 4 jaar geleden gestopt met Riesling. Koop een paar andere flessen canei ofzo iets. Dan probeer je de Riesling eerst en als deze niet goed meer is heb je nog andere achter de hand. Mocht je de canei uiteindelijk toch niet nodig hebben geef je die weg aan mensen die het wel lekker vinden. Of als klein cadeautje wanneer je bij iemand op bezoek gaat i.p.v. een bloemetje.
bamibal
8 jaar geleden
Koop geen Canei, maar echte wijn. Dat hoeft echt niet duur te zijn. Canei als cadeautje zou ik zeker niet doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij de Aldi koop je voor weinig een fles gemiddeld goede wijn, Kaapse pracht is daar een voorbeeld van. Canei is suikerwater met een vleugje alcohol, daar maak je een wijnliefhebber niet blij mee.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Dat hangt van de drinker af. Ik ken genoeg mensen die ik een fles Canei cadeau kan doen. Maar als ik met een Afrikaanse wijn aan kom gaat die door de WC. Als iemand mij een fles Canei geeft ben ik er blij mee. Ik ben geen wijn liefhebber. En eigenlijk geen liefhebber van welke drank dan ook. Ik drink dan weer dit en dan weer dat. Zo lang het maar zoet is. Maar meestal ben ik Bob.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de reacties :)!

Het beste antwoord

Over het algemeen kun je stellen dat 90-95% van alle wijnen zijn gemaakt om binnen 1 tot 2 jaar na botteling gedronken te worden.

Goedkope wijn is gewoonweg niet geschikt om te worden bewaard. Deze heeft niet de smaakconcentratie, geen zuur en geen tannine genoeg om lang te leven, laat staan zich te ontwikkelen. Goedkope witte wijn en rosé moeten één jaar na de oogst op zijn.

Voeg je daarbij de informatie toe die op http://www.goeievraag.nl/eten-drinken/dranken/vraag/97028/ongeopende-wijn wordt gegeven, dan is de kans groot dat de inhoud van die twee flessen van jou veel meer op wijnazijn lijkt dan op een lekker feestdrankje. Ik zou ze legen in de gootsteen...
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat het zo kort houdbaar is, wist ik niet. Weer wat bijgeleerd, super.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, sorry beetje late reactie. Uiteindelijk de wijn maar niet gedronken :)