ik heb blaasontsteking en darmklachten, hierdoor slik ik probiotica en D mannose, is het slim om alcohol te drinken met carnaval?

Ik slik probioticum forte en D-mannose in capsules. Ook heb ik de vraag of het überhaupt slim is om te carnavallen? Ik moet erg vaak naar de wc en dan komen er een paar druppels uit. Aangezien ik darmproblemen heb slik ik de probiotica, de D-mannose is voor de blaasontsteking. Aangezien ik darmproblemen heb door antibiotica krijg ik dat niet meer voorgeschreven.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
3.3K

Het beste antwoord

De combinatie van alcohol met D mannose of probiotica levert geen extra gevaar.

Het zijn geen medicijnen die zoals bijvoorbeeld Ibuprofen door de lever afgebroken worden, deze medicijnen leveren wel extra risico in combinatie met alcohol. Dat komt omdat de lever dan en Ibuprofen en de alcohol moet afbreken en dan duurt het langer en het effect van beiden kan versterkt worden.

Dus wat je medicijnen betreft kan het, alleen het drinken van alcohol zal het herstel wel vertragen. Dus is het het meest verstandige? Nee. Is het een enorme ramp als je wel een paar wijntjes drink? Nee.