Dehydrateert thee?

Ze zeggen dat bijvoorbeeld koffie en cola dehydrateren, maar ik had het pas ook gehoord van thee. Is het echt zo dat het dan niet 'telt' voor je dagelijkse benodigde hoeveelheid water? Ik was namelijk juist zo blij dat ik een manier had gevonden om aan m'n vocht te komen (veel thee drinken! :))

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
2.2K

Het beste antwoord

Thee dehydrateert alleen als je het heel sterk drinkt... maar in Nederland wordt thee doorgaans vrij slap gedronken.... en dan is het gewoon een gezonde vochtbron... het bevat n.l. ook veel antioxidanten, die beschermen tegen hart en vaatziekten en kanker.
Dus, proost!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja.
Als het cafeïne bevat wel. Dit is o.a. het geval bij zwarte thee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De beste manier om aan voldoende vocht te komen is nog altijd gewoon water drinken. Saai maar waar.

Thee werkt vochtafdrijvend.

Tuurlijk zijn er nog veel ongezondere dranken dan thee, maar gewoon water is toch echt beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thee telt gewoon mee. Zelfs het idee dat koffie vocht onttrekt aan het lichaam is achterhaald. Hooguit voegt het iets minder vocht toe dan een gelijke hoeveelheid water.