Zijn ingevroren blikjes bier gevaarlijk i.v.m. met de druk op de blikje?

Nu zijn ze stijf bevroren.
Gisteren even in de vriezer gelegd om snel te koelen maar vergeten ze eruit te halen.
Zelf drink ik geen bier.
Maar er staat nu lijkt me gigantisch veel druk op die blikjes.
Gewoon langzaam laten ontdooien?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
8K

Antwoorden (2)

Bevroren vloeistof zet uit, vergelijk het met een fles water die je in de vriezer legt: ook die zet uit.
Dat kan opzich geen kwaad, maar laat inderdaad rustig ontdooien. Eventueel in een bak (als je groentela leeg is, daarin), mocht er dan een lek in het blik zijn ontstaan door het uitzetten van het bier, lekt het in ieder geval niet je hele koelkast door.

Als er inderdaad een lek zit in het blikje zou ik hem weggooien: gebarsten blik kan erg scherp zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ontdooien hoeft niet per se in de koelkast trouwens. Als het niet al te warm is kan je het gerust ook in huis ontdooien.
Het is wel even de vraag of het bier nog erg lekker is, er kan wat koolzuur uit weg zijn. Maar gevaarlijk is het niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
als er een lek in zit heb je dat al gezien, vloeistof zet uit bij bevriezen, dus dan zou het blikje al kapotgevroren geweest zijn, en dan zie je echt wel bier in de vriezer liggen (heb het een keer meegemaakt met flesjes waar de dop door de druk afgegaan was)
grasmaaier
8 jaar geleden
Bier dat bevroren is geweest kun je weggooien. Dat smaakt nergens meer naar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Nlies, dat is meestal waar, maar ik heb ook een keer een flesje eruit gehaald, dat brak schijnbaar op het allerlaatste moment, van de buitenkant zag het er alleen uit alsof er rijp op zat, maar bij ontdooien bleek er toch een klein barstje te zijn ontstaan. Maar bedankt voor je toevoeging
@Grasmaaier: Da's waar. Maargoed, dat is de vraag niet ;)
Heb al regelmatig gehad dat mijn blikbier stijfbevroren was. Niks mis mee. Gewoon laten ontdooien en lekker (laten) opdrinken. De koolzuur is niet weg en de smaak is niks veranderd. Proost!