Waarom zijn er koffiepads,en chocopads maar geen boilionsoeppads in de handel?

Simpel doordat het makkelijk en opkikkerd en lekker is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
1.7K
Ritsuka
8 jaar geleden
Ze hebben wel even theepads gehad, maar die zijn alweer weg. Ik vond ze niet makkelijk, je moest eerst apparaat keertje laten lopen en dan pas theepad er in doen, anders had het koffiesmaak.
Als ik kijk naar de prijs van een doosje/zakje bouillon en dat voor bouillon hetzelfde gaat gelden wat ik hierboven postte, denk ik niet dat het succesvol gaat zijn en financieel uit kan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er bestaat opkikkertje, dat zijn zakjes met de juiste hoeveelheid bouillon voor 1 kopje bouillon.
http://www.maggi.nl/producten/soep-en-bouillonproducten/maggi-opkikker
Ook van Maggi, een pot bouillon poeder, waaruit je de gewenste hoeveelheid bouillon in je kopje kunt doen. Bij beiden doe je eerst de bouillon in je kopje, vervolgens giet je er kokend water op en roer je het geheel goed door.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Crea ik ben het volledig met je eens, maar dat geldt voor oploskoffie en chocopoeder ook. Die is ook simpel te maken met poeder en kokend water. Toch wil iedereen koffiepads. Wellicht is de smaak lekkerder? En zou dat dan voor bouillon ook gelden???

Antwoorden (3)

Paulus, ik begrijp je vraag wel, maar hoeveel simpeler wil je het hebben dan een bouillonblokje?
Beker, bouillonblokje erin en heet water... roeren en klaar.

Je vraagt waarom er geen bouillon(soep) pads in de handel zijn. Omdat het niet nodig is, er is al iets op de markt dat goed is, niet goed te verbeteren valt. Daar zal niemand zijn hoofd over breken om dit te veranderen, is niet nodig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt me een prima antwoord. +
Bovendien is het lekkere van een bouillon dat er kleine stukjes groente in (kunnen) zitten. In een Senseo-apparaat zouden die er allemaal uitgefilterd worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En dan heb je ook nog van die staafjes met poeder er in waar je soep/bouillon van kan maken. opkikkertjes heten die geloof ik.
Erna55
8 jaar geleden
Plus. ( ik snap de min niet )
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt plussers! @Erna55 : ik begrijp de min ook niet.
Omdat koffie een extractie is, en bouillon niet. Chocolademelk ook niet, en ik kan me ook niet voorstellen dat daat echt lekker is, al zal het zo zijn dat er iets van de cholola door de pad met het water meekomt. Maar dan heb je ook nog melk nodig. (Of gebruik je die met melk?
Maar het verschil tussen soep en koffie is groot. Koffie (behalve oploskoffie dan) lgebruik je door het water er langs te laten gaan, zodat de smaak en de geur en de kleur in het water komen, maar de koffie zelf niet.
Bij bouillon wil je juist dat de deeltjes in het water komen.
Bovendien, wwt hier boven staat: hoe moeilijk is een bouillonblokje nou helemaal? Je zou je kunnen voorstellen dat er 1-kops ouillonblokjes op de markt zouden komen, zodst je niet meteen een hakve liter hebt. Maar geen pads.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus voor het antwoord van @Haivon. Wel een toevoeging. Het argument: 'hoe moeilijk is een bouillonblokje', klopt niet helemaal. Voor R&D-afdelingen en marketeers is dit geen enkele argument. Zo worden constant producten ontwikkeld voor dingen die niet nodig zijn, denk bijvoorbeeld aan een elektrisch peper en zoutstel, een eierkoker of weer een nieuwe variant chips of kattenvoer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ha, ja, das waar. Dr zouden ook vast mensen zijn die het zouden kopen, ondanks de brakke smaak die het zou opleveren....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@uhmramon
We zitten hier (gelukkig) niet op een R&D afdeling en de meesten van ons zijn ook geen marketeers; dus wat klopt er volgens jou niet aan het argument?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Rabelais: Ik probeerde aan te geven dat er vaak producten en diensten in de handel zijn die mensen niet echt nodig hebben. Dus als je zegt 'er zijn geen bouillonpads omdat zelf bouillon maken heel makkelijk is', gaat die vlieger volgens mij niet op.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@uhmramon
Ondanks dat dit niet letterlijk in het antwoord staat, wordt dit inderdaad wel geïmpliceerd, dus ik snap je punt.
Als je die vettigheid door je senseo laat lopen, kun je het apparaat direkt schoonmaken, lijkt me niet praktisch.
Daarom zijn de boven genoemde oplossingen veel beter.:)