Hoe boek ik een uitbetaling van de pin in 6 en 21% ?

Beste lezer, Mijn vraag is hoe ik een uitbetaling van pin transacties moet inboeken. Het betreft hier transacties voor munten. Deze worden uitgegeven aan food & drank waar verschillende tarieven voor gelden. 6 en 21%. Nu wil ik het uitbetaalde bedrag koppelen in mijn bankboek, maar hoe doe ik dat! Zet ik deze op 6 of 21% of hoe werkt dat? Tot voorheen alleen met 21% gewerkt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
1.1K
ronron1212
8 jaar geleden
Iets duidelijker graag is het een contante uitbetaling of een bank betaling? Om 6% of 21% te geven moet je een bedrag per btw soort hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Btw gaat pas een rol spelen bij de inwisseling van de munten aan de bar.
Bij het ruilen van geld voor de munten door de toekomstige klant is geen btw verschuldigd.
ronron1212
8 jaar geleden
Omzet wordt er geboekt en btw. De kosten van de munten zijn al als kosten geboekt.

Antwoorden (1)

Als je aankopen of verkopen hebt van 6% en 21%, splits je deze eerst en daarna boek je ze in. Je maakt er 2 boekingen van. Een boeking van totale 21%, en een boeking van totale 6%. Vrij eenvoudig

Ik snap je handel niet helemaal. Je verkoopt munten via pin, mensen kopen eten met de munten, en jij krijgt achteraf het geld van de pintransacties. Dat kan, maar we hebben te weinig informatie. Waar boeken we bijvoorbeeld de winst, en de inkoopprijs van de munten, is er winst op de munten?
Verbanden hiertussen zijn nodig voordat we de journaalpost kunnen maken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Kruisposten
Aan pintransacties
+
Bank
Aan Kruisposten

Hier staat gewoon
Bank
Aan pintransacties

De btw is ergens anders geboekt lijkt mij, in een eerder proces. Zonder informatie blijft alles een gok.