Is de samenstelling van Coca Cola niet wetenschappelijk te achterhalen?

Kan de drank scheikundig ontleedt worden, zodat de samenstelling bekend wordt?
Of is het een fabel dat het recept geheim is? Ingrediënten moeten tenslotte vermeld worden...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
2.7K

Het beste antwoord

Heb ik me ook afgevraagd. Al dat geheime gedoe eromheen. Uit slechts 1 druppel ervan, kun je alle stoffen halen die erin zitten. dat zijn die dure laboratorium apparaten. die geven een exacte uitdraai van elk molecuul. Dat zegt nog niets over de bereiding nee....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Met plantenextracten staat er op de fles.En wie weet wat voor extracten dat zijn...Cocainebladeren waren het in het verleden en velen denken nog steeds dat dat zo is.

Maar zelfs al zou het ontleed kunnen worden dan nog is het proces van het maken onbekend en dat is het echte geheim!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan, dat het geheim toch wel enigszins uitgelegd is, gezien alle variaties aan cola's in de schappen. Nou ben ik geen cola-drinker : veel te zoet, maar als je 7 cola's op een rjtje zet, en geblinddoekt moet proeven, zal dat toch best een klus zijn de enige echte coca cola eruit te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ingredienten moeten inderdaad op het etiket worden vermeldt maar daarmee weet je nog niet precies welke grondstoffen daarbij gebruikt zijn.
(bijv. "kaas" komt ook in vele smaken).
Wellicht kan door geavanceerde analysetechnieken achterhaald worden welke moleculen er in Coca-cola zitten, maar daarmee weet je nog niet op welke manier ze erin gekomen zijn.
Utrecht
14 jaar geleden
Grappig deze vraag heb ik mijzelf jaren geleden ook wel eens gesteld en ik heb er toen een boek over gelezen, de titel is mij helaas ontschoten en kan het ook niet achterhalen.

Maar het kwam erop neer dat het geheim niet meer zo heel erg geheim is als vroeger, maar dat het productieproces bij de CocaCola fabriek nog wel een geheim is.
De ingrediënten zijn wel bekend, vandaar de vele verschillende merken/ soorten cola die er in de schappen staan, maar voor een echte 'kenner' benadert er geen enkele exact de smaak van CocaCola.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal morgen nog eens kijken of ik dat boek kan achterhalen, is best interessant.
coca cola heeft alles vrijgegeven behalve het geheime ingredient. ze noemen het X7 wat hoogstwaarschijnlijk een misleidende naam is.

er zijn zelfs spionnen van pepsi bij coca cola gaan werken voor het ingredient, maar dat is ze niet gelukt. ongeveer 5 mensen weten wat het geheime ingredient is en niemand anders krijgt het te horen wat nogal logisch is aangezien hun drankje wereldberoemd is.