In welke dranken van de Albert Hein, Deen, Lidl of andere supermarkten zit het meeste gram Cafeïne?

Ik ga met vrienden op kamp, maar ik slaap nogal snel....
Ik wil de hele nacht opblijven ook al is dat niet zo goed...
Maar we zouden dus graag willen weten, in welke drankjes het meeste cafeïne zit. Misschien Cola of Mountain Dew. In ieder geval drankjes die we bij normale supermarkten kunnen halen in Nederland
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
3K
Ritsuka
8 jaar geleden
per ml? per portie? maakt de prijs nog wat uit?
je weet dat veel cafeine slecht is voor (o.a.) je hart?

Het beste antwoord

Dat zal koffie zijn, aangezien je dan zelf kan bepalen hoe sterk je kop koffie wordt.

Toegevoegd na 3 minuten:
In een kopje espresso van 50 milliliter zit meer dan vier keer zoveel cafeïne dan in een blik energydrink van 250 milliliter.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
en dan krijg je minder suiker en koolzuur binnen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Ritsuka
Inderdaad een bijkomstig voordeel.
Ik kan echter afraden (zoals je zelf ook al impliceert in je reactie op de vraag) regelmatig een 'espressoparty' te houden. ;)

Andere antwoorden (1)

Grappig dat je die vraag hier stelt en niet in de supermarkt zelf...

Je kan het beste Redbull of andere Energiedrankjes inslaan. Deze hebben naast Caffeine ook Taurine en suiker. Niet de meest gezonde keuze, maar een paar achter elkaar houd je wel wakker.