Kun je bij de supermarkt Port kopen?

9 jaar geleden
in: Dranken
3.2K
Rieneke1
9 jaar geleden
Ja.
Amadea
9 jaar geleden
En die smaakt gewoon goed, hoef je echt niet voor naar een slijterij.

Het beste antwoord

Ja, zie bijvoorbeeld Volkskrant-artikel 2010:
"Supermarkten verkopen in Nederland port tegen afbraakprijzen. Volgens de boeren gaat dat ten koste van het imago de drank.... "

Toegevoegd na 2 uur:
Het is wat verwarrend: supermarkten mogen alleen drank verkopen met minder dan 15% alcohol, zoals bier en wijn.
Maar port en sherry mogen wel, ook wanneer het alcoholpercentage hoger is dan 15%.
SimonV
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Port mag (nog?) bij de supermarkten verkocht worden. Uiteraard alleen aan mensen die aan de leeftijdsgrens voldoen.
9 jaar geleden
Bij onze supermarkt wordt Port alleen verkocht in de slijterij bij de supermarkt. In de supermarkt zelf staat (en mag) het niet. Je moet wel oud genoeg zijn, wil je het kopen.