Als ik cappuccino in de schijf van vijf moet zetten, waar moet deze dan bij staan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
1.3K

Antwoorden (3)

Cappuccino is gemaakt van melk. Daarom kan hij in de schijf van zuivel.
9 jaar geleden
Water en/of Groente en Fruit (boon).

http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-van-vijf/schijf.aspx

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja EN melk=zuivel, dus in wel drie categorieën.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij Water en Zuivel.

Cappucchino bestaat uit koffie en melk. Daarmee hoort het in het vak "Water" volgens de schijf van vijf van het Voedingscentrum. In dit vak horen namelijk: water, thee, koffie, melk en vruchtendranken.

Maar melk valt volgens het centrum eveneens in het vak "Zuivel". Daarin horen namelijk vlees, vleeswaren, vis, melk, melkproducten, kaas, ei en vleesvervangers.

Melk komt dus in twee vakken voor.
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Maar let wel: als het gaat om cappucchino uit een zakje dan is dat negen van de tien keer behoorlijk gezoet. En dan bestaat het dus uit koffie, suiker en melk (met emulgatoren en eventueel ook nog smaakstoffen).