Blijft groene thee zijn voedingstoffen behouden als het in de koelkast wordt gezet?

Als ik in de avond groene thee zet, laat afkoelen en daarna in de koelkast doe om het s morgens mee te nemen naar school, blijft groene thee dan even gezond als pas gemaakt thee? ik drink het graag koud maar heb s morgens geen tijd om het af te koelen. en is het koud minder gezond?

Toegevoegd na 2 uur:
met voedingsstoffen bedoel ik: mineralen, vitamines, anti-oxidanten. provitamine a, vitamine a, b1, b2, b12, c, e, d, caroteen, calcium, zink, natrium, catechinen, etc etc

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
8.5K
Reddie
9 jaar geleden
Groene- en andere thee bevatten geen voedingsstoffen.
Het heeft ook niets met gezondheid te maken.
En hoe kouder, hoe minder de samenstelling verandert.
Amadea
9 jaar geleden
Helemaal mee eens, Reddie. Thee is gewoon water met een smaakje. Dat voedt niet maar lest alleen dorst.
Ritsuka
9 jaar geleden
welke voedingsstoffen zouden er dan in zitten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voedingsstoffen in groene thee,serieus..?
Wat er niet in zit hoeft ook niet behouden te worden.
Zet dus maar lekker in de koelkast
Ritsuka
9 jaar geleden
Als die genoemde dingen er al in zitten, is het echt in minimale hoeveelheden. voor vitamines kun je beter groente en fruit eten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja groente en fruit eet ik ook, maar waarom ook geen goede stoffen van thee binnenkrijgen als ik het toch al drink.
Ritsuka
9 jaar geleden
zoals ik al zei, echt minimaal. het is beter dan frisdrank of vruchtensap drinken, maar je word er echt niet gezonde van als je veel thee drinkt.

Het beste antwoord

Alleen de smaakervaring kan verschillen tussen warme en koude thee. De samenstelling blijft gelijk.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alles wat erin zit blijft behouden.
Echter, als je in de tabel kijkt bij 'bron', zie je dat er in thee geen noemenswaardige voedingsstoffen zitten.

Als je bedoelt of antioxidanten etc behouden blijven, dan is het antwoord: Ja, deze blijven behouden. Helemaal als je je thee niet met kokend water zet (dan verbranden ze deels), maar met water van max 80 graden Celcius. Als je je thee pas de volgende ochtend wilt drinken kun je ook overwegen deze helemaal met koud water te zetten. De thee moet dan wel langer trekken, maar je bespaart een hoop energie door niet eerst het water te hoeven verwarmen en vervolgens weer terug te koelen. Gewoon de gewenste hoeveelheid water uit de kraan in de beker/theepot doen, zakje erin en een nachtje laten staan.