Ik kan slecht tegen bier maar wel goed tegen andere dranken. Waarom?

Ik drink sinds pakweg 1 maand en ik krijg een gevoel van misselijkheid na een uur of 2 a 3 nadat ik een biertje heb gedronken. Bijvoorbeeld ik nam een biertje voordat ik naar een uitgaansgelegenheid ging en heb daar de meerderheid van de tijd aan de bar gezeten met een flesje water. Ik heb tussendoor wel wat ander drinken gehad, veelal fris, maar ik had wel de buikpijn.

Een week later nam ik een biertje na het werken, weer voelde ik mij misselijk.

Een andere keer terug, heb ik veel smirnoff en flugel gehad maar had ik nergens last van.

Heeft iemand een verklaring voor dit?

Ik kan dus wel tegen drank maar niet tegen bier.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
3.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
Heb je wel goed gegeten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien is het raadzaam om je eens te laten testen op allergieën?
Ik heb niet veel verstand van alcoholische versnaperingen, maar in bier zit andere ingrediënten dan in whiskey (om maar een voorbeeld te noemen).

Antwoorden (1)

Het kan met het gistingsproces te maken hebben of je kunt niet tegen de grondstoffen die in bier zitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het dan zo dat ik bier niet meer moet drinken, of dat ik hier aan gewend moet raken?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt mij beter dat je bier dan niet meer drinkt.
Als je het persé wilt leren drinken dan zou ik de volgende keer een half glas nemen i.p.v. een heel glas.
Maar waarom zou je het persé willen leren drinken?
Ik ben niet tegen alcohol hoor. Ik heb vroeger ook geregeld alcohol gedronken en ook weleens teveel. Maar alcohol is geen must om het gezellig te hebben. En je hebt ook je andere drankjes nog waar je wel tegen kunt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Glutenallergie (...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zeg ook niet dat ik alcohol moet drinken. Maar het maakt het een stuk makkelijker. Als ik ga nazitten met het team en ze hebben een krat biet gekocht, dan is het wel net zo gezellig om er eentje mee te drinken. En ze hebben langer niet overal de andere soorten drankjes. Zie het als koffie drinken, je kunt wel van espresso houden maar op de meeste plekken schenken ze alleen normale koffie.