Cognac begint als vrij neutraal alcoholhoudend water, en krijgt zijn smaak van de eikenhouten vaten waarin het gelagerd wordt. Je zou dus kunnen zeggen dat cognac smaakt naar alcohol en eikenhout.
Toch is dat een beetje te kort door de bocht. Er zijn veel soorten cognac met veel smaaknuances.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je er een beetje je best voor doet, kun je in Cognac smaken van vanille, noten, nootmuskaat, caramel, gedroogd fruit, etc. waarnemen. Het is daarom niet echt mogelijk om de "smaak van cognac" kort samen te vatten.
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel ,prima antwoord
Reddie
9 jaar geleden
Het is wel degelijk mogelijk om de "smaak van cognac" kort samen te vatten, namelijk door de "smaak van cognac".
Wat je hier doet is weer andere smaken invoeren, waarbij je weer dezelfde vraag kunt stellen:
Wat is de dmaak van vanille.
Wat is de smaak van noten.
Wat is de smaak van nootmuskaat.
Wat is de smaak van caramel.
Wat is de smaak van gedroogd fruit.
Aldus kom je in een cirkelredenering terecht.
Als je werkelijk naar de basis wilt zul je elke geurreceptor afzonderlijk moeten prikkelen, en daar dan een naam aan geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Smaakt naar meer meer meer