waarin verschilt anijs om warme melk met anijs te maken van anijshagel voor op de boterham?

anijs voor in de warme melk werd voorheen verkocht als soort suikerklont. blijkbaar was dat niet van deze tijd het is nu alleen per zakje te koop. je kunt niet meer een half klontje meer of minder nemen.
als de hagel min of meer hetzelfde is, maakt dat het verlangen naar de klont overbodig. en is er misschien wel sprake van dure verpakking.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
4.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vertrouwde blokjes zijn inmiddels vervangen door poeder of door staafjes (zie http://www.deruijter.nl/vragen.aspx , laatste vraag op deze pagina).
Zoals je kunt zien verschillen de ingredienten van de produkten toch enigzins:
Anijsblokjes: http://www.ingredientencheck.nl/product/72
Anijshagel: http://www.ingredientencheck.nl/product/14
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik denk dat het juist de truc is van de zakjes: je neemt geen halve meer en het overgrote deel van de mensen zal op korte termijn wennen aan twee zakjes per kop. Dat resulteert in meer verkoop. Er zit weinig verschil in anijshagel, gestampte muisjes of anijszakjes qua samenstelling. In warme melk lossen elk van deze producten goed op. En de smaak is hetzelfde. Met name bij de gestampte muisjes kun je vrij precies doseren mbv een maatschepje bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat was mijn gevoel ook. ik heb met zakjes geen optie meer om een half of heel glas te nemen. een ontevreden gevoel kriebelt....

Het beste antwoord

De anijsklontjes stonden al heel lang op de nominatie te verdwijnen, dit omdat de productielijn bijna 100 jaar oud was, er nog maar een paar bijna even oude mensen waren die er mee overweg konden en vervangen onrendabel was.

In de blokjes zat wat meer anijsolie maar inderdaad, de anijshagel heeft dezelfde samenstelling, namelijk suiker en anijsolie. De geboortemuisjes, ook anijs, zijn weer een ander verhaal!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
overeenkomstig de info van de Ruijter

Andere antwoorden (2)

Bij mijn weten komen beide producten uit dezelfde (De Ruijter) fabriek, dus qua smaak zal er geen verschil zijn. Het lijkt me echter wel zo dat het poeder makkelijker oplost als de korrels, dus zijn de zakjes in dit geval makkelijker als je het mij vraagt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de korrels zitten nog glansmiddelen en zo, dus ik denk dat de zakjes beter gaan.
Voor chocolademelk werkt hagelslag niet in elk geval...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
anijshagel glimt niet en heeft volgens opgave dezelfde samenstelling. de hagel moet goed vochtvrij worden bewaard, anders wordt het eenzelfde klont als natte suiker.