Wat gebeurt er als je 1 slok pure alcohol drinkt?

ben dat totaal niet van plan, en wil het echt niet uitproberen.
maar ik ben is benieuwd wat er zou gebeuren.

Toegevoegd na 1 minuut:
en wat zou er gebeuren bij heel glaasje?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
18.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om wat voor glaasje sterke drank?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
echt puur alcohol , dus 100% alcohol :P
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
meest pure alcohol die ik heb kunnen vinden was 95%
na onnadenken snuffelen boven de open fles heb ik wel even naar adem staan happen haha

Het beste antwoord

Vraag:

Wat gebeurt er als je 1 slok pure alcohol drinkt?

Antwoord:

Pure alcohol (vaak te krijgen in alcohol 90%) drinken is gevaarlijk. Je kan door de grote hoeveelheid alcohol je slokdarm en maag beschadigen omdat het het slijmvlies aantast. Verder kan je er een alcoholvergiftiging door krijgen. Pure alcohol is voor ontsmetting van wonden of om schoon te maken en niet voor inwendig gebruik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
thanks :)

Andere antwoorden (1)

O je probeert dan echt de 2de slok niet meer, want je staat zo ongeveer in brand. Ik denk dat je het zo snel uitspuwt en gaat blussen met water dat er weinig gebeurt verder