Wordt je van sterke drank dik.Of is wijn beter

drink dit regelmatig

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
8.7K

Antwoorden (8)

Van sterke drank wordt je niet dik...

Wijn is beter als je EEN glas drinkt... En niet meer, dan verhoogt het je gezondheid, als je meer neemt is het weer slechter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn op zich 'loze' caloriën, net als cola - er zitten geen voedingsmiddelen in.
Van (vooral rode) wijn is bekend, dat het bloedvormend is, en hartproblemen helpt voorkomen, dus dat heeft een positief effect.
En als je geniet van je glaasje wijn of whiskey aan het eind van de dag, draagt dat bij aan je gevoel van tevredenheid, wat ik óók positief vind.

Chocola en chips maken óók dik, maar kunnen je heel gelukkig maken. En dik : als je er balen en repen en flessenvol van geniet, kom je natuurlijk aan....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle drank zet aan, wijn ook, maar zolang je het met mate gebruikt is er niets aan de hand.,.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een vol glas rode wijn zitten ongeveer 100 calorieen.
Dit zijn loze calorieen, die omgezet worden in vet.
Daar komt bij dat je, wanneer je sowieso op de calorieen wilt letten, je grenzen verslappen na een paar glazen alcohol. Je maakt dan grote kans dat je ook met eten over de scheef gaat.

Toegevoegd na 37 seconden:
Maar....liever een kilootje teveel dan nooit meer een goed glas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem van alcohol is dat het gif is. Gif moet door de lever afgebroken worden, hoe meer je je lever ermee belast hoe minder je lever echt zijn werk kan doen en dat is vet verbranden! Daarom wordt je van veel alcohol, maar ook andere gifstoffen dik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is de vraag wat verkeerd. De consumptiematen van sterke drank is vaak veel kleiner dan wijn, ik geloof dat sterke drank vaak hooguit per 35ml geschonken word en wijn hooguit per 150ml. Dus eigenlijk is het de vraag nog wat tekort; je zou dan over gelijke maten moeten spreken.

Verder is het waar zoals al eerder is gezegt; drank bevat vooral loze calorieën en geen voedingsstoffen. 1 gram alcohol levert 7 kcal. In vergelijking tot andere energie leverende voedingstoffen levert vet bijv. 9 kcal per gram en eiwitten/koolhydraten 4 kcal per gram. Het is dus enorm energierijk en levert niets toe aan je balans van voedingsstoffen. Dagelijks is een maximum gram toegestaan (mits je ook gezond en gebalanceerd eet) van 20 gram. Even in vergelijking; wijn bevat ongeveer 12% alcohol. Als je een glas van 100 ml heb, heb je ook al 12 gram, dus je komt heel snel aan die 20 gram.

Om weer helemaal terug te komen op je vraag, word je van sterke drank dik; Ja, dat word je, tenzij je voldoende aan beweging doet en je energie in balans is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GV ! Ik ben het gaan opzoeken en nou wat een antwoord nu denk ik toch anders over alcohol !

Alcohol is erg calorierijk. In 1 gram alcohol zitten 7 kilocalorieën. Dat is bijna net zo veel als in 1 gram vet (9 kcal) en meer als in 1 gram suiker (4 kcal). Het teveel aan calorieën dat je binnenkrijgt wordt opgeslagen als vet.

Daarnaast bevatten veel alcoholische drankjes of mixjes veel suiker, waardoor je nog meer calorieën binnenkrijgt. Alcohol heeft bovendien nog eens een extra dikmakend effect, doordat het de afbraak van het vet uit de voeding vertraagt en er zo voor zorgt dat je meer vet opslaat.

Tabel: aantal calorieën per drankje

Drank alcohol% Calorieën
Glas bier 5% 102,5 kcal
Glas wijn 11% 82 kcal
Glas Jenever 35% 50 kcal
Mixdrankje 5,7% 146 kcal
Glas light frisdrank - 1 cal
Appelsap - 74 kcal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jack380 JE heb pauw en witteman wel gezien he,de nieuwste resultaten

je wordt wel dik van wijn

maar 2 glazen per dag is heel gezond
voor je hart en bloedvaten