Heb ik een drankvergunning nodig bij verhuur?

Ik had het idee om een cocktailbar te verhuren. Aangezien er ook borrels worden geschonken is sterke drank ook van 'de partij'. Nu vind ik van alles over drankvergunningen voor de horeca, maar niks over verhuur bedrijven.
Heeft iemand concreet een bron die mijn vraag beantwoord?

Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
1.3K

Het beste antwoord

Wanneer moet je een drank- en horecavergunning aanvragen?

De vergunning die je aanvraagt heeft betrekking tot het pand. Als daar iets aan verandert (de inrichting of de leidinggevenden) moet de toestemming opnieuw aangevraagd worden. De drank- en horecavergunning moet je aanvragen als:

je een horecazaak wilt starten;
een op de vergunning vermelde 'leidinggevende' wijzigt;
de inrichting (bouwtechnisch) wijzigt.

Benodigdheden voor aanvraag In de meeste gevallen moet je de volgende documenten bij de aanvraag bijsluiten. Maar ook dit kan per gemeente verschillen.

een uittreksel uit het handelsregister, verenigingen- of stichtingenregister van de Kamer van Koophandel;
een originele verklaring Sociale Hygiëne of bewijsstukken die gelijkgesteld worden aan de verklaring Sociale Hygiëne;
het arbeidscontract van de leidinggevenden;
het legitimatiebewijs van de leidinggevenden (paspoort);
de koop- of huurakte van het pand;
als het een stichting of vereniging betreft: een bestuursreglement.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Degene die de cocktailbar huurt moet zelf zorgen voor zijn [drank-]vergunningen.
Dat is niet de zorg van de verhuurder maar van de exploitant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet bepaald concreet en bronloos.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er komt misschien ook in jouw leven @ReinoutS ooit een moment dat je informatie / feiten weet, omdat je ze WEET... dat is gewoon zo. Dan kun je daar een reactie als de jouwe op geven, waarschijnlijk omdat je alles opzoekt en nog niet zo veel zelf weet. Ik begrijp trouwens niet wat je bedoelt met "Niet bepaald concreet..." ?
Hoe concreet wil je het hebben? Concreter weet ik 'm niet te geven. concreet
[p.] 1. praktisch; 2. duidelijk
Bron: hetambtelijkwoordenboek.webklik.nl Zeg maar wat je niet begrijpt, dan zal ik proberen het uit te leggen. http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=concreet