Weet iemand de naam van blauwe ranja of limonade siroop en of dit nog te koop is?

Jaren geleden, rond je jaarwisseling/kerst van 1995 of 1996, in die periode tenminste kreeg mijn vader een kerstpakket. Als ik mij goed kan herinneren zat er ook een soort wijnfles in (volgens mij was de fles van glas) en de kleur van de fles was blauw. Feitelijk was het een soort ranja/limonade siroop. Weten jullie hoe het heet en of dit nog steeds te koop is? Het smaakte (ik was toen 5 of 6 jaar, dus kan het niet meer exact herrinneren) een beetje als cola/bubblegum/snoep. Volgens mij niet een typische fruitsmaak, meer de smaak zoals een lekkere douchegel ruikt (niet dat douchegel lekker smaakt maar die geur).

Toegevoegd na 7 minuten:
De kleur van de vloeistof zelf (ranja/siroop) was ook blauw. (weet ik bijna helemaal zeker)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
6.1K
Amadea
9 jaar geleden
Was de siroop zélf ook blauw, of alleen de fles waar het in zat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja volgens mij was de siroop zelf ook blauw.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reine Claude is toch meestal groen?
Amadea
9 jaar geleden
Zoiets?: http://www.b-berry-webshop.nl/a-18555839/producten/blauwe-bessensiroop-200-ml/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik geloof niet dat het naar blauwe bessen smaakte (is dat niet zuurder) maar misschien was het inderdaad zoiets of een mengsel van Reine Claude en bessen?! In iedergeval voor de tips!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wellicht raak of gazeuse? Dat kwam ook in alle kleuren van de regenboog;)

Antwoorden (1)

Misschien bedoel je de siroop Monin Blue Curacao (Blue Curacao is ook bekend al likeur, maar er bestaat dus ook een alcoholvrij siroopversie van).

Monin Blue Curacao is een heldere, blauwe siroop met de smaak van rijpe sinaasappel gemaakt van gedroogde sinaasappelschillen uit Curacao.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi Hoofddorp, Bedankt voor je reactie. Ik zou het eens moeten proberen. Volgens mij smaakte het niet echt naar fruit maar het is ook al bijna 20 jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is ook zo chemisch dat het niet meer naar fruit smaakt, ik heb het vorig jaar nog gezien bij de Xenos. Dat was niet van Monin maar van een ander merk. Misschien moet je daar eens kijken.