raar vraag maar, bestaat er alchol van vlees?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
Amadea
10 jaar geleden
Hoe wil jij vlees dan laten gisten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee
Ritsuka
10 jaar geleden
Je hebt wel alcohol met baconsmaak, maar dat is kunstmatig toegevoegd

Antwoorden (1)

Alcohol is alcohol (C2H6O), onafhankelijk waar je het van maakt.
Vlees bevat wel suikers, maar niet zo veel. Als je er gist bij doet (die wel tegen vlees moet kunnen) kunnen die worden omgezet in alcohol. Het percentage zal niet noemenswaard zijn.
10 jaar geleden
tinus1969
10 jaar geleden
In vlees zit te weinig suiker voor vergisting; daarna blijft het vet en eiwit over. Los daarvan; het is inefficiënt. Planten zijn een goedkopere bron van suiker voor vergisting.
tinus1969
10 jaar geleden
In vlees zit te weinig suiker voor vergisting; daarna blijft het vet en eiwit over. Los daarvan; het is inefficiënt. Planten zijn een goedkopere bron van suiker voor vergisting.