Betekenis melding op Granaatappel Melasse, zie notitie?

Ik heb Granaatappel melasse gekocht, hier staat op: Mass part of soluble solids (on refractometer), 65 % +/-
- Mass part of titrated acid ( in anticipation of malic acid ) up 5.5
- Active acidity, PH, down 4.1. Weet iemand wat dit betekent ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (1)

Er is een scheikunde reactie gaande. Een stof gaat over in een andere stof (een soort van vergisting). De stoffen hebben een verschillende zuurgraad, oftewel PH-waarde.

Er is d.m.v. met een refractometer onderzocht wat het gehalte is van de twee verschillende stoffen (door verschil in brekingsindex).
Daaruit is gebleken dat de massaconcentratie van het opgeloste deel ongeveer 65% is (zeg maar het deel dat vergist is).

PH geeft de mate aan hoe zuur iets is:
Een PH waarde van 5,5 is ongeveer gelijk aan die van de huid.
Een PH waarde van 4,1 is ongeveer gelijk aan bier of zure regen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hierdoor kun je bijvoorbeeld zien wanneer je iets het best kunt consumeren.