Hoe maak je tekeningen in koffieschuim?

Zie de foto. Dit schijn je echt te kunnen maken. Maar hoe doe je dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag +1 bijna zonde om op te drinken:)

Het beste antwoord

Het is veel oefenen omdat te kunnen
op deze site staan diversen filmpjes over hoe je hert moet doen

Toegevoegd na 6 minuten:
Een barista is een vakman of -vrouw die zich toelegt op het bereiden van espresso en aanverwante dranken als cappuccino. De barista is als de kok in de keuken; hij/zij weet daarnaast vrijwel alles van de techniek van de espressomachine en de processen bij het bereiden van de espresso. Veelal worden ook Latte arttechnieken beheerst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk! Ga het morgen eens proberen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
succes

Andere antwoorden (6)

Hoe je dat bij een cappuccino doet staat op onderstaande site tot in detail uitgelegd. Mooi om te zien altijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kun je hele cursussen voor volgen.

Wat belangrijk bij deze techniek is, dat je dikke room gebruikt anders verdwijnt het weer te snel en natuurlijk, oefenen, oefenen en nog eens oefenen!

Op youtube kun je zien hoe ze dat maken.

http://www.youtube.com/watch?v=fZvoqNiOnG4&feature=related
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooruit, nog een voorbeeld, met dank aan Geen Stijl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar kan je ook vormpjes voor kopen. wij hebben zo`n vorm die hou je boven de koffie en dan kan je met cacau erover strooien
14 jaar geleden
Als je een simpele manier wilt kun je met cacaopoeder op dik opgeklopte melk een soort bergje in het midden leggen
en dan vanuit het midden met een satéprikker bijv. een soort streepjes trekken naar de rand van de kop toe. Of met de steel van een lepeltje als je wat bredere streepjes wilt, dit is dus een soort 'marmertechniek' zoals je toepast bij het bakken van een marmercake ( geel deeg met gemarmerd bruin deeg).
amc
14 jaar geleden
met vormpkes of met behulp van een stokje