Wordt wijn steeds in een 25cl wijnglas geschonken of soms ook in een 50cl wijnglas? Bestaat dat?

Dus een flesje wijn van 25cl komt overeen met een wijnglas waar 25cl ingaat? Hoe groot is een standaard wijnglas? 25 cl of minder?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
7.1K

Het beste antwoord

Voor wijnglazen bestaat een iso norm
Wijnglazen worden doorgaans maar tot 2/3 gevuld. Ga er vanuit dat uit een fles van 75 cl. zes á zeven glazen worden geschonken (dit komt neer op 12,5 cl per glas). Ik heb in vele boeken vele verschillende inhoudmaten gevonden; van 1/3 tot maximaal 3/4 gevulde glazen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het glas is net zo groot dat je precies dezelfde hoeveelheid alcohol binnen krijgt als met een andere drank... Dus een glas port en een glas wijn en een glas gedestilleerd zijn allemaal verschillend in grootte, maar bevatten precies dezelfde gewicht 8of volume) aan alcohol...