Hoe is de verhouding koffie/ water naarmate je meer koffie wilt zetten?

Neemt de hoeveelheid koffie proportioneel toe of degressief en waarom is dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken

Antwoorden (1)

je kan het beste je antwoord lezen in de gebruiksaanwijzing van je koffieapparaat
als je die niet meer hebt heb je wellicht nog het plastic maatschepje wat je krijgt bij de machine of los kunt kopen bij bv de blokker
voor elke kop koffie die je zet doe je dan een maatschepje koffie in de filter
het ligt er natuurlijk wel aan welk formaat koffiebekers je gebruikt
de koffie die het eerste door de filter heen gaat is het sterkste en de laatste druppels zijn dan stukken minder sterk
let op bij het uitschenken van de koffie voor deze klaar is
verder is het een kwestie van smaak wil je sterke of minder sterke koffie