mag iemand die tarvezetmeel mag ook bier drinken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap je vraag niet helemaal??

Antwoorden (6)

ja natuurlijk, waarom niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenzij deze persoon niet tegen alcohol kan, hier niet oud genoeg voor is of problemen met andere ingrediënten heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sowieso. Alleen als iemand iets niet mag, kun je je afvragen of hij iets anders dan ook niet mag.
Begrijp je?

Toegevoegd na 2 minuten:
Tenzij het een minderjarige is en het van zijn/haar ouders niet mag. En als hij/zij nog moet autorijden is het ook niet aan te raden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, althans, als de overgevoeligheid heel erg is. Iemand met een echte glutenallergie of coeliakie (waarbij je dus overgevoelig bent voor zetmeel in bijvoorbeeld tarwe, rogge, gerst, haver en spelt) mag ook geen bier drinken, want bier is niet glutenvrij.

Toegevoegd na 42 seconden:
Ik ben er even vanuit gegaan dat je iemand bedoelt die GEEN tarwezetmeel mag. Anders is het natuurlijk - afhankelijk van de leeftijd - geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ter vervollediging: gluten is *geen* zetmeel, maar een eiwit (dat in graangewassen voorkomt).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, penny. Ik ben er echter van uit gegaan dat vragensteller een gluten-allergie bedoelde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus...? glutenallergie is een allergie voor het specifieke eiwit dat in granen voorkomen, niet voor het zetmeel. Verder klopt je antwoord wel hoor. ;)
Zolang je maar boven de 16 bent mag je bier drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zijn de meningen nog over verdeeld, gerstebier mag wel. Lees het ertikel maar even.