Voor onze trouwerij willen we de drankjes zelf inkopen. Er komen ongeveer 50 mensen op het feest(je) Wat drinken mensen op een trouwerij?

Op dit moment heb ik 15 flessen rode wijn, 15 flessen rose, 10 flessen witte wijn, 3 flessen beerenburg (ik woon in Friesland, daar drinkt men dat veel met cola gemixt) Wat heb ik nog meer nodig aan alcoholische dranken? (ik denk aan: vodka? whiskey? rum? bacardi? bier? ..en ..hoeveel?)

p.s. voor de receptie heb ik 15 flessen prosecco (90 gasten)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
1.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt ook aan het soort gasten dat er komt. Uit ervaring weet ik dat als er veel jongeren zijn er meer gedronken wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt aan jouw gasten. Als er veel mensen zijn die bier drinken moet je nagaan hoeveel ong. per gast, kom je er niet uit kun je ook een tap huren, onaangebroken vaten kun je dan gewoon terug inleveren. Let ook op dat waarschijnlijk niet iedereen alcohol drinkt, of ook fris tussendoor willen. Ik vind een colaatje bijvoorbeeld wel lekker om tussendoor de dorst te lessen. Van de rest zou ik niet teveel aanschaffen tenzij je van bepaalde personen weet dat ze dat graag drinken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alleen prosecco bij de receptie?
Het gaat er vooral over hoe lang het feest duurt en hoeveel niet-alcoholische dranken je hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt al bijna een hele fles wijn per persoon, hoe lang duurt het feest? Ga eens uit van een liter p.p, dan kom je zó al een heel eind. Flink wat cola en jus er bij en wat bier en dan ben je er al wel haast
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zowieso kun je proberen te regelen dat je het ongebruikte spul terug mag brengen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties!
De flessen wijn zijn inderdaad misschien al wel wat teveel van het goeie..maar ik was bang dat ineens meer dan de helft rode ipv witte drinkt..of rose ipv rode..en dan is het moeilijk inschatten wat je nodig hebt!
Het feest zal zo'n 4 uren duren..
Fris en sapjes komen er uiteraard nog bij! Iedereen bedankt voor het meedenken!
anneliez
10 jaar geleden
als je bij een slijter halt kun je afspreken het teveel terug te brengen, en die kan redelijk inschatten

Antwoorden (2)

Het lijkt me dat het niet zo veel uit maakt ,mocht je het een en ander over houden na afloop, meeste drank kan je lang bewaren en later zelf nog een keer opmaken.
Wat betreft de prosecco...dit lijkt me aan de krappe kant. Uit een fles haal je 5 a 6 glazen, hangt er af hoe zuinig je schenkt. Bovendien is het altijd goed om iets achter de hand te hebben, voor onvoorziene omstandigheden (gevallen fles e.d)
Ik zou eerder 20 a 22 flessen nemen, als je van plan bent 1 glaasje p.p. te schenken.

Wat betreft de overige drank, daarin kan je je gasten enigszins sturen, door dienbladen met een drankassortiment aan te bieden. Dit gebeurd in de horeca net zo.
Wat je dan meestal ziet als aanbod per dienblad: 1x glas rode wijn, 1x glas droge witte wijn, 1x glas zoete witte wijn, 6x glas jus d'orange, 1x jonge en 1x oude jenever
Echter de jenever zou ik weglaten en 3 soorten fris (cola, 7-up, sinas) voor in de plaats, aangezien het om slechts 50 personen gaat.
Buiten dit blad, kan er dan apart met bladen bier gelopen worden, dit zijn de dranken die constant doorlopen. Voor alle overige drankjes laten bestellen. Wat veel besteld wordt buiten het standaardaanbod is: Bacardi-cola, whisky, Beerenburg
Misschien kan je een kleine invertariesatie maken onder vrienden en familie wat men graag drinkt, want met slechts 50 personen, kun je toch moeilijk het hele drankenassortiment in huis hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt al heel veel in huis gehaald hoor.
Ik zou er eventueel een fust bier bij doen: 30 liter geeft ca 110 glazen en 50 liter geeft ca 175 glazen bier.
Naast de Beerenburg zou ik persoonlijk alleen nog wat Bacardi in huis halen. Ook voor in de Cola natuurlijk. En zorg voor voldoende ijsblokjes uiteraard.
Zoals je in het antwoord hierboven al kon lezen: je zou even moeten inventariseren of er behoefte is aan sterke drank, dat is wel een goede tip.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je reactie. ik ga er nog bacardi bij aanschaffen en de fust is ook een goeie tip!
De alcohol terugbrengen zal niet gaan denk ik, maar wat er overblijft raken we vast wel weer kwijt!