Ik hou een feest voor mijn 16e verjaardag, hoeveel drank heb ik nodig?

Ik hou een feest voor mijn 16e verjaardag, er komen rond de 50 á 60 mensen rond de 15, 16 , en 17 jaar. De 15 jarige drinken natuurlijk ook. Mijn vraag is, hoeveel drank heb ik nodig? Ik heb op dit moment 5 kratten bier ( 120 flesjes ) , 6 flessen witte canei , 2 rode vodka, 2 passie, 1 sex on the beach en 1 bessen. Ook heb ik wat frisdrank om mee te mixen, en nog een treetje energy drank. Is dit genoeg of heb ik meer nodig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
2.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is altijd gokken en hangt van het gezelschap af. Hier bij de bbq komen vaak bier- wijndrinkers. Je weet nooit van te voren wie wat gaat drinken en kan niet voor iedereen van alles hebben.
Wanneer ik een groep mensen zou krijgen van zo'n grote, zou ik de plaatselijke slijterij vragen of ze een voorraad kunnen leveren. Zij nemen dat wat over en gesloten is vaak gewoon weer terug. Gevolg is dat je niet met van alles blijft zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als iedereen alcohol drinkt is het wat aan de krappe kant.
Maar dat ligt er ook aan wat bij jullie de gewoonte is? Zijn het drink feestjes die lang door gaan of wordt er vooral veel gedanst en wat minder gedronken? Een fles vodka kan je rekenen als ongeveer 20 consumpties.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
50 a 60 mensen (24 blikjes energy) veel te weinig. Koop daar gerust nog maar wat bij, 2 of 3 collo erbij. Veel mensen drinken het ook tussendoor even zonder alcohol. Ik zou ook nog een doosje wijn erbij doen (voor de dames). Mijn ervaring was trouwens dat de meeste het bier laten staan als ze mix drankjes kunnen krijgen. De meeste jongeren bestellen bier in de kroeg omdat het goedkoop is, niet omdat ze het lekker vinden, mix drankjes zijn vaak niet te betalen. Veel meiden hebben liever een zoete witte wijn dan bier(canei is dan een goede keuze) en ook die kunnen aardig drinken. Dus vandaar nog 6 erbij. Sommige mensen mixen drankjes heel aso en nemen een longdrinkglas bijna vol met drank en gieten dan 2cm fris erbij, gevolg: Halve fles leeg door/voor 1 persoon. Als je alleen naar fris kijkt;
Hou het bijvoorbeeld bij Cola en jus d'orange en dan als derde Sinas OF 7up.
Als je cola en cassis en 7up en Sinas en jus d'orange doet blijf je er vaak mee zitten. Je kan de mix drankjes ook later neer zetten, als er al wat bier gedronken is. Dat deed ik ook nog wel eens. Dan goten mensen zich niet meteen daarmee vol.

Het beste antwoord

Qua bier heb je 2 biertjes per persoon, 6 flessen canei, daar gaan ongeveer 30 glazen uit, dus heeft iedereen al 2,5 drankje, 'wat frisdrank', ik zou zeker zorgen voor 2 frisdrank per persoon, dat is ongeveer 10 pakken of 8 (grote) flessen, dan kan je én mixen en de fris gewoon puur drinken.

Voor de rest lijkt het me prima, alleen dus misschien wat meer fris, dat gaat vaak, tussen het bier en de andere sterke drank (die je nog helemaal niet mag als je 16 bent!) toch harder dan dat mensen vaak denken. Het lest vaak de dorst wat beter dan alcohol namelijk. En als mensen gaan dansen, zout eten (snacks, chips etc.) krijgen ze dorst.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! , ik heb al redelijk wat frisdrank ( alleen niet vermeld in me vraag ) dus dat moet goed komen :D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Met de sterke drank erbij kom je dan aan 5 a 6 alcoholische drankjes per persoon.
Er zijn er vast een paar die weinig drinken dus dat zou genoeg moeten zijn. (een flesje bier reken je eigenlijk als meer dan 1 glas)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet dat eef lesje bier meer is dan een glas. Maar bier reken ik vaak in flesjes en dat is dan één consumptie. Ook al is het meestal 33cl in plaats van 25cl (1 glas).
Maar je schenkt ze meestal niet apart uit in meerdere glazen, vandaar.
Bedankt voor je aanvulling en het plusje!