Hoe kan ik het best mijn senseo koffie pads bewaren?

Ik doe vaak meerdere weken met 1 zak koffie pads, maar na 2 weken is de smaak sterk verminderd en zurig. Wie heeft er (bewaar)tips om de smaakvermindering zo klein mogelijk te maken?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
10.8K

Het beste antwoord

Bij de horecagroothandel zijn per stuk verpakte senseopads te koop, luchtdicht bewaren is wel een optie maar verlies over meerdere weken is niet te voorkomen, een andere tip: zoek iemand die het zelfde probleem heeft en deel de pakken. een apparaat kopen dat zelf maalt en zet is de beste en goedkoopste (gebruik) oplossing
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Er bestaan potten van vacu-vin. Te koop bij blokker. Pads erin, lucht eruit, en ze blijven lekker lang goed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Begin met een zak van 18 stuks te kopen,de
pads passen precies in een speciaal hiervoor gemaakt afsluitbaar busje,in diverse zaken te verkrijgen.
Of meer koffie drinken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een combinatie van twee dingen: luchtdicht en gekoeld.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een pot die luchtdicht afsluit
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet. Gooi ze weg en neem een echt koffiezetapparaat ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je koffie wilt drinken moet je niet aan senseo beginnen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal smaakverlies voorkomen is vrijwel onmogelijk. Wel kun je de eerder genoemde opbergdozen gebruiken of overstappen op een ander zetsysteem. Er zijn sytemen die zelf bonen malen en dan koffie zetten of de gesloten systemen zoals de dolce gusto of de nespresso. Deze werken met gesealde capsules. Als je meerdere weken doet met een zak senseo pads is dat misschien een oplossing. Koffie is wel wat duurder 10 capsules voor ongeveer 3,50 euro maar het geringe koffie gebruik rechtvaardigd dit wellicht. Wacht dan op een leuke actie van de grote winkelketens en je hebt je apparaat ook nog eens voor een schappelijk prijsje. succes !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door deze in een speciale bus voor senseo pads te bewaren zijn overal verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met een éénvoudig rekkertje de omslag omdraaien en ONMIDDELLIJK dichtsnoeren in de oorspronkelijke verpakking.