Wat is nou echt een lekkere goedkope (minder dan €5,-) rode wijn?

Mijn 'vondst' is de Australische shiraz van de Lidl voor nog geen €3,- in de categorie krachtige wijnen. Wie weet er nog iets lekkers met veel smaak?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
5.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Te veel tips om allemaal uit te proberen, en ik werk het lijstje netjes af. Tot nu toe is de St.Emilio ( D.v/d Broek, € 2,99 ) van Pontiac2 de allerlekkerste. Maar verder allemaal erg goede tips ontvangen, bedankt!

Het beste antwoord

Als je van een iets droge rode wijn houdt dan vind ik persoonlijk de St.Emilio ( D.v/d Broek, € 2,99 ) erg goed.
Aan de voorgaande antwoorden te zien, heb je voorlopig genoeg te proeven.
Proef ze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Quinta del Rio Ribera del Duero.

Regelmatig partijen bij de Aldi. Zal bijna eur. 5,-- kosten. Maar dan heb je ook echt "een bek vol wijn".

Eén van de redenen dat ik het soms betreur dat ik (haast) geen alcohol meer drink.

http://wijnliefhebber.skynetblogs.be/post/3642350/quinta-del-rio-ribera-del-duero-2002
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, ik zal er op letten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook erg lekker bij boerenkool met cashewnoten en camembert of brie (of allebei, als je toch bij de Aldi bent)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah! We hebben een feestavond! ;-)
Rayun, een merlot wijn uit Chili, voor 4 euro. Echt een heerlijke wijn! (bij Gall en Gall)

Toegevoegd na 9 minuten:
de droë rooi (landen wijn van ah) uit Zuid-Afrika is ook goed. Dan heb je een liter voor 3,99.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke, genoteerd op mijn lijstje :-) Dank!
eigenmerk van de c1000 heeft ook goede varianten bv. de argentijnse of de chileense.
shiraz is een goede probeer ook eens de zifandel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig bij Lidll vandaag gekocht ,Baywood Cabernet Chauvignon uit Californie, 14% alc. voor € 1,99. met het aroma en smaak van een fles wijn die minstens € 8,50 zou moeten kosten. Perfecte wijn om van te genieten, niet slobberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgende week bij de Agrimarkt:
La Chasse du Pape, Côtes du Rhône
€ 7,99 voor 2 flessen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar deze is ook heel lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha ha, Chateau Neuf du Pape is toch wel een paar euro's meer ;-) Heb ik nog nooit onder de €8 gevonden..
Maar ik zal het proberen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen Chateau Neuf maar echt lekker en niet duur!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik meen me te herinneren dat er in dezelfde categorie (goed gevonden namen) ook een Chât-en-Oeuf du Pape bestaat. Nu vind ik persoonlijk Chateau Neuf du Pape zwaar overpriced, je betaalt echt voor de naam.
Ik vind de Beamonte (D.O. Navarra) en Gran Feudo (ook D.O. Navvarra) lekkere wijnen. Zijn te koop bij AH voor rond de 5 euro. De eerste is wat goedkoper dan de tweede. De Gran Feudo is te koop in diverse types, van jong tot ouder. De oudere, met houtrijping is wat duurder.
Wat betreft de prijs van een wijn kan ik je vertellen dat als je de prijs van de fles, de kurk, het etiket, de capsule, het transport, verzekering en accijns bijelkaar optelt je ongeveer op 1,50€ komt (ligt een beetje aan het logistieke traject van de fles in kwestie). Dus als je een wijn van 2,50€ koopt, dan heb je voor 1€ inhoud, dus wijn. Dat vind ik altijd wel een belangrijk gegeven .... en dus koop ik nooit een wijn van 1,99€. Want om nou voor 0,49€ wijn te kopen, trekt mij niet zo, want de druiven alleen al kosten meer.
Voor een prijs van rond de 5€ echter kan je hele behoorlijke wijnen kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal inderdaad eens kijken.
Maar het aanbod buitenlandse wijnen is in de Spaanse supermarkten niet erg groot. Alleen Corte Inglés heeft aardig wat van over de grens, maar in duurdere prijsklassen
Ik vind de Kaapse Pracht, van de Aldi erg goed te drinken.
Ik meen iets van E 2,50.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beaumonte Tempranillo 2008 van Albert Heijn vind ik persoonlijk erg lekker. Deze was afgelopen week in de bonus (€ 2,99) maar normaal betaal je voor deze wijn € 3,99. Prima wijn; prima smaak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste landenwijnen van de Albert Heijn zijn een stuk beter dan je voor de prijs zou verwachten. Ik ben vooral fan van de Australiër (merlot shiraz cabernet sauvignon) en de Spanjaard (tempranillo).

Een heel fruitige rode wijn (ook bij AH) is Hardys Bin 343 (cabernet shiraz).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Argentijnse rode wijn Pampas van Dirk v.d. Broek is lekker en die heb je al voor € 2,69
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier bij de plus hebben ze wijn van nog geen €2.
Op het etiket staat alleen rode zoete wijn.En lekker dat die is.Het is niet het huismerk,er staat geen merk op.Alleen Rode zoete wijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die andere van de Lidl met het oranje etiket is ook erg lekker. Het is een spaanse, Tempranillo heet het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
el arbol
cabernet sauvignon

2009 chile

nog geen 3 euro

aldi

en de kaapse pracht ook van de aldi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stormhoek - Cabernet /merlot
Unduragga - merlo
Trio - merlot
Norton - merlot

Allemaal heerlijke wijnen onder de €5.- te koop bij de AH
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dit boek (zie afbeelding) geeft Harold Hamersma meer dan 900 beknopte en originele wijnbeschrijvingen die je de wijn laten proeven, terwijl je erover leest. Geen abstracte termen, maar smaken en geuren die je direct (her)kent.

Dus als je veel lekkere wijntjes wilt proeven die goedkoper zijn dan vijf euro per fles, dan is dit boek een aanrader!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rode lambrusco van de AlbertHeijn voor €1,90