Doe zout, wat ijsblokjes en koud water in het binnenste glas. Even laten staan. Vul je wasbak met behoorlijk warm water en laat het buitenste (onderste) glas hierin zakken. Doordat het binnenste glas door de kou samentrekt en het buitenste glas door de hitte uitzet kan je de glazen nu zonder problemen uit elkaar halen.

Alternatief kan je de glazen een kwartiertje in de vriezer leggen en daarna warm water over het onderste glas laten lopen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon het buitenste glas even onder het warm water houden,zodat dit wat uitzet,is vaak voldoende om ze los te wrikken,een zacht tikje tegen de rand van de wasbak kan extra helpen.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
'n flinke harde tik kan ook helpen