wat is de hoofdingrediënt van bier??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
9.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht hop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Water, 95 procent meestal

Het beste antwoord

Het belangrijkste ingredient van bier is mout. Dat is pas gekiemde en dan weer verwarmde en gedroogde gerst waar enzymen inzitten die het zetmeel uit de mout en zetmeel van eventuele toegevoegde granen afbreken. Hieraan wordt gist toegevoegd die deze suikers begint te oxideren, al snel krijgt de gist zuurstoftekort en begint de fermentatie, een gedeeltelijke afbraak waarbij alcohol ontstaat als eindproduct. In het eindproduct zitten dus suikers waarbij inuline, een niet zoete suiker belangrijk is (bierbuik), alcohol, CO2 en wat aromatische en bittere stoffen die uit de toegevoegde hop komen.
De vaste bezonken en afgefilterde resten van het brouwproces worden bierborstel genoemd, bestaande uit niet afgebroken en opgeloste resten van de granen, mout en hopbellen. Dit wordt als veevoeder gebruikt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

het grootste bestanddeel is water

Toegevoegd na 1 minuut:
De basisingrediënten van bier zijn water, graan (hoofdzakelijk gerst), hop en gist
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het hoofdingrediënt van bier is water, 90% water. Door daar gerst, hop en gist aan toe te voegen gaat dit fermenteren.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap de min niet, hoofdingrediënt is inderdaad water. Plus van mij
Amadea
10 jaar geleden
Het meest gebruikte graan voor het maken van mout is gerst.