Wanneer gaat de verhoging van de alcoholleeftijd in?

Er staan al meerdere vragen hierop gerelateerd maar deze zijn allemaal dusdanig veroudert dat ik hoopte/dacht dat er nu wellicht meer informatie beschikbaar zou zijn.
Dus wanneer gaat de verhoging van de alcoholleeftijd in? 1 juli a.s. of 1 januari volgend jaar? Is het ook al duidelijk of het gerucht dat de huidige 16-jarigen dan kunnen blijven kopen waar of niet?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Het wetsvoorstel zelf is wel al ingediend een tijd geleden, maar het voorstel moet nog wel door de Eerste Kamer.. Maar PVV en D66 zijn TEGEN het voorstel, omdat ze van mening zijn dat het probleem bij de ouders liggen en NIET bij de overheid . . .

Naar "verwachting" gaat de wijziging in per 1 januari 2014. (Maar het is NOG NIET definitief!)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vanaf 1januari 2014
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
En je bron voor die datum is?