Deze wijn kan het beste 3 tot 10 jaar na het bottelen gedronken worden. Witte wijnen zijn nu eenmal minder lang houdbaar dan rode. Jouw fles is dus in principe al over zijn hoogtepunt heen. Daarnaast worden flessen wijn bij particulieren thuis vaak onder minder gunstige omstandigheden bewaard dan in een echte wijnkelder. Dat heeft tot gevolg dat de wijn sneller veroudert.

Dit alles hoeft nog niet te betekenen dat de wijn niet meer lekker is. Het is een wijn van goede kwaliteit, en met een beetje mazzel smaakt hij nog steeds beter dan de gemiddelde supermarktfles. Je zult dus zelf de "proef" op de som moeten nemen!
bamibal
10 jaar geleden
Er is maar een manier om er achter te komen en dat is de fles te open en te proeven. Wel is het zo, dat een fles wijn na opening beperkt houdbaar en te drinken is.

Als je deze wijn aan iemand kado wil doen welke betere wijn kennis en/of smaak heeft, dan zou ik deze fles met een vraag geven.
"Ik heb deze fles gevonden. Ik drink zelf niet zo vaak wijn, weet jij of het nog drinkbaar is?"