Is melk met cola door elkaar giftig?

Ik deed een keer melk en cola door elkaar, toen zag het er heel raar uit. Is dit gezond om te drinken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
15.2K

Antwoorden (3)

In principe maakt het niet uit of je cola en melk bij elkaar doet en op zou drinken als je ze apart zou drinken komen ze immers beiden in 1 maag en komt het ook bij elkaar de voedinsstoffen worden gewoon opgenomen door je spijsvertering of het lekker is betwijfel ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cola en melk samen reageren wel vreemd maar geeft samen geen giftige reactie.
Cola eigent zich goed voor experimentjes heb ik als kind al gemerkt. Wij deden eens in een glas cola een scheutje koffiemelk en daar gooiden we een lepeltje suiker bij.
De inhoud van het glas begon te schuimen en steeg omhoog.
Toen we het proefden was het echt niet lekker, of je moet van heel zoetig houden.
Een vriendinnetje vond het wel lekker, maar smaken verschillen hè?
We zijn er dan ook niet ziek van geworden en hebben het toch opgedronken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of het gezond is? Gezond is helemaal geen woord dat hoort bij 'Cola'.
amc
10 jaar geleden
De combinatie van beide is niet giftig, maar het schift wel.