Met hoeveel gewone biertjes van 25 cl (5% alcohol), komt 1 shot (4,5 cl) absolut vodka (40%alcohol) overeen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
15.8K

Antwoorden (2)

1. In iedere eenheid zit evenveel alcohol (1 glas bier, 1 glas wijn, 1 glas whiskey etc).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zou dit moeten overeenkomen met 1 biertje. Maar dat klopt niet, dat zijn er minstens 2 schat ik. Ik ben zeer slecht in wiskunde...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het shotje waarover ik het heb, is wel 4,5 cl en in de link spreken ze van 3,5 cl! Dus moet hoeveel standaardglazen komt mijn vraag overeen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hoe komt het dan, dat je van sterke drank sneller en eerder dronken wordt? Of is dat helemaal niet het geval?
gvrox
11 jaar geleden
Als je het uitrekent kun je meteen zien dat dit antwoord niet klopt.
Dat kun je gewoon uitrekenen: 25cl bier van 5% bevat 1.25cl alcohol en 4.5cl wodka van 40% bevat 1.8cl alcohol. 1.8 gedeeld door 1.25 is 1.44, dus dat shot wodka komt overeen met bijna anderhalf glas bier.