Is de kater erger als je sterke drank drinkt, dan dat je bier drinkt?

En kan je een kater voorkomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
2K

Antwoorden (3)

Per glas drank of bier zit er ongeveer evenveel gram alcohol, dus van het een word je niet dronkener dan van het ander . Der kater is bij beide soorten alcohol gelijk. Katers zijn niet te voorkomen. Hoe dan ook, veel water (!) drinken helpt een beetje en iets eten ook wat. De kater is alleen te voorkomen door helemaal niets te drinken of heel bescheiden en ja, dan is de pret er af....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kater is eigelijk het gevolg van uitdroging wat dan de hoofdpijn veroorzaakt.
De aanmaak van het Antidiuretisch hormoon, wordt tegengewerkt door de alcohol.
Hierdoor wordt er meer (teveel ) urine aangemaakt. Hierdoor ontstaat er een tekort aan vocht in het lichaam wat de hoofdpijn veroorzaakt. Ook werkt de alcohol op het zenuwstelsel in wat dan de andere klachten verklaard, zoals duizeligheid
Robby BB

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog vergeten, hoe meer alcohol hoe meer dit effect aangezien dat men met sterke drank, met minder volume meer alcohol binnen krijgt, is de kans groter met sterke drank. Bij het drinken van bier zal je ook meer vocht binnen nemen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet per se. Dit lijkt per persoon te verschillen. Zelf had ik juist nooit een kater als ik wodka had gedronken en wel van bier en ik heb dit van meer mensen gehoord.

Een kater is het gevolg van uitdroging, doordat alcohol vocht onttrekt, en kan het best worden voorkomen door naast ieder glas alcohol ook een glas water te drinken.