Is het waar dat in de siroop van het merk Slimpie geen calorieën zitten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
3.9K
Ritsuka
11 jaar geleden
Al die zoetstoffen lijkt mij ook niet gezond
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De antwoorden zijn al gegeven, maar ik wilde even toevoegen dat je wel moet uitkijken met Slimpie Siroop! Niet teveel van drinken, zitten erg veel zoetstoffen in.. Ik heb een tijd lang elke dag wel 2 liter van dat spul gedronken en eindigde met migraine en oorsuizen.. (gewoon niet teveel van nemen, dit geld natuurlijk voor alles met aspartaam en andere zoetstoffen)

Antwoorden (2)

Het is suikervrije vruchtenlimonadesiroop met zoetstoffen. Het klopt niet helemaal dat er geen calorieën in zitten, want een heel klein beetje (5% namelijk) vruchtensap geeft het toch 0,1 tot 1 kilocalorie (afhankelijk van het soort fruit) per 100 milliliter verdunde siroop. Dus per glas krijg je gemiddeld een halve calorie binnen.
Amadea
11 jaar geleden
De producent is verplicht de hoeveelheid calorieën op het pak te zetten. Staat er dus dat er minder dan 1 kCal in zit dan klopt dat.