Kan je een heineken biervat uit november 2012 nog drinken?

Kun je een heineken biervat met een tht-datum van november 2012 nog drinken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
1.9K

Antwoorden (3)

Bier blijft lang goed, misschien zul je niet het ''echte'' Heineken bier proeven.
Het beste kun je een klein beetje proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen enkel probleem :
Op alle overige producten, waarvoor de verplichting geldt een houdbaarheidsdatum te vermelden, dient gebruikgemaakt te worden van de vermelding Ten minste houdbaar tot [dd/mm/jjjj]. De afkorting t.h.t. of THT wordt hier soms voor gebruikt. Het gaat hierbij om producten die een houdbaarheidsdatum hebben van vijf dagen of meer.
In tegenstelling tot de vermelding "te gebruiken tot" is deze vermelding níet een uiterste consumptiedatum. De fabrikant garandeert de kwaliteit van zijn product tot de vermelde datum. Na het verstrijken van deze datum kan de kwaliteit van het product achteruitgaan, maar is nog steeds geschikt voor consumptie.
11 jaar geleden
Hoe ouder het bier hoe lekkerder.
En als het nog goed dichtzit is het nog altijd goed drinkbaar.