Word je van light producten minder dik dan van niet light producten?

Sommige zeggen van niet andere van wel. Hebben jullie enig idee? Dan heb ik het vooral over dranken zoal cola light maar ook over energy zonder suikers en dit soort producten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
Ritsuka
11 jaar geleden
begin er niet aan, al die chemische fabriekstroep is niet goed voor je lijf. Het lijkt vaak niet eens meer op echte voeding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou Ritsuka,
als het over frisdrank gaat dan adviseer ik toch de light versies. Maar in beperkte mate natuurlijk. dranken zoal cola light maar ook over energy zonder suikers en dit soort producten.............is veel chemische zoetstoffen.
NIET gezond!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je echt wil afvallen drink je water, geen cola light.

Antwoorden (2)

Ja, een lightproduct mag zo heten als het ten minste 30% minder koolhydraten of eiwitten of vetten of een combinatie hiervan bevat. Hierdoor bevatten ze minder joules en maken ze minder snel dik, als ten minste dezelfde hoeveelheid ten opzichte van het normale product wordt gegeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je word er minder dik van, als je dezelfde hoeveelheid zou consumeren als bij een "vol" product. Om het predicaat "light" te mogen voeren, moet er minimaal 30% minder koolhydraten, eiwitten, vetten of alcohol in zitten ten opzichte van het volle product. Echter zie je vaak bij deze producten dat in plaats van vetten, extra koolhydraten worden toegevoegd, waardoor het in de energiewaarde minder "light" is dan het in werkelijkheid is. Let hier dus op door de etiketten met elkaar te vergelijken.

Daarnaast heeft onderzoek uitgewezen dat mensen meer light producten consumeren, dan wanneer je een "vol" product zou consumeren, omdat men denkt dat het dan toch wel kan, het is immers "light". Het heeft dus enkel alleen effect als je dezelfde hoeveelheden zal consumeren als bij een vol product.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben zelf opgeleid tot o.a. gewichtsconsulent. Indertijd toen ik nog werkzaam was als gewichtsconsulent, had ik ook een nieuwsbrief van de beroepsvereniging, waar dit in vermeld stond. Weet zo niet wat de oorspronkelijke bron was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja dat is makkelijk, je kunt toch wel een bron googelen neem ik aan? Er worden zoveel onderzoeken gedaan en ook weer onderzoeken naar die onderzoeken....