hoe zit dat met statiegeld?

Als ik mijn kratjes bij de aldi haal en daarna weer bij de c1000 inlever dan kan dat gewoon,maar ik heb toch 4,60 aan de aldi betaald,en dan geeft de c1000 die 4.60 weer terug.
Dus is mijn vraag,hoe word dat geregeld??

Toegevoegd na 5 minuten:
is trouwens 3,90 lees ik net

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit heb ik me ook altijd afgevraagd!

Het beste antwoord

Maak niet uit, desbetreffende zaak krijgt van de fabriek weer het statiegeld terug, dus de cirkel is rond.
Ook bij de Aldi komen weer kratjes binnen die elders gekocht zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is jouw geld, net als bij een winkelkarretje... Die winkels krijgen dat geld ook weer gewoon terug van de brouwer of bottelaar... Het is namelijk jouw geld, niet dat van anderen... En daarom breng je dat karretje ook terug, je wil je geld terug...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dit voorbeeld betaalt c1000 jou het statiegeld uit, maar die krijgt dat weer terug als zij de emballage inleveren. Het lijkt misschien niet eerlijk, maar een andere keer is het misschien omgedraaid en lever je een bij c1000 gekochte krat in bij de Aldi. Het innemen van emballage kost wellicht wat arbeidskracht en opslagruimte, maar de kassa wordt er niet lichter door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat maakt natuurlijk niet uit wegens bovenstaande antwoorden. Nu zijn er een hoop belgen die gebruik maakte van het in NL hogere statiegeld..daar hebben ze inmiddels een stokje voor gestoken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat zo was dan zou de C1000 alle andere supermarkten langs moeten om al die flesjes en kratten weer terug te brengen . Dat kost hu teveel tijd en romslomp.