Flessen water in noodpakket, blijft dat goed?

Stel je zet tien flessen water in de kast. (gekocht)
Ik wil vooral graag weten hoe lang dat goed blijft, en, of het -als je het langer bewaart - bruikbaar blijft?

Naar mijn idee kan flessenwater niet zomaar bederven, maar is dat ook zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
2.9K

Het beste antwoord

Er zijn bij buitensport winkels pilletjes verkrijgbaar om het water te reinigen. Omdat er in water erg weinig voedingsstoffen voor bacteriën zitten, zal het lang goed blijven.
Water met koolzuur erin blijft in ieder geval goed in verband met de zuurgraad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt, duidelijk!

Andere antwoorden (4)

Dat is niet zo gemakkelijk te beantwoorden, omdat verschillende zaken hier een rol spelen.

Water van goede kwaliteit kun je in een schone, glazen fles of kan (met deksel) in de koelkast wel een week bewaren.....

Toegevoegd na 15 minuten:
Flessenwater kan voor het wordt gebruikt, al maanden in opslagruimtes hebben gestaan. Vanaf de productie geeft men als u.h.d. ongeveer 24 maanden. Een fles Spa die je nu koopt geeft als uiterste datum dec. 2011
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houdbaarheid staat op de verpakking. Maar zal vast langer houdbaar zijn. maar hoelang?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is geen antwoord op mijn vraag... :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoelang is nou net de vraag, nivo... -
Ach het alternatief is sloot of regenwater drinken. Een als je moet kiezen ussen doodgaan en dood fleesenwater drinken, dan lig je daar zeker niet wakker van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist sourcy +
je kunt natuurlijk ook gewoon elke zaterdag de flesjes leegmaken en er nieuw water in doen dan heb je altijd vers water in geval van nood
het is dan nooit ouder als een week
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde liever een pakket flessen neerzetten en elke vijf jaar vervangen of zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dan moet je gewoon naar de tht datum kijken en ze dan vervangen wanneer die verlopen is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of ik koop van die reinigings pilletjes erbij, en laat mn water gewoon vijf jaar staan, tht tot 2011 van flessen van nu... dat vind ik echt te kort.