Kan ik afvallen door geen cola meer te drinken?

Ik drink best veel coca cola ongeveer 2,5 liter per dag .en dat is heel veel suiker . Dus ik vroeg me af of ik af zou kunnen vallen als ik geen of weinig cola ga drinken. Dat is ook gezonder eigenlijk

Toegevoegd na 8 minuten:
En wat kan ik in plaats van. Cola drinken behalve water en melk

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
23.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Drink je ook nog eens zoveel cola?
Jezus zeg, en je kreeg al zoveel suiker binnen. Als jij wil afvallen (als dat echt nodig is) moet je als de donder gezonder gaan eten en inderdaad stoppen met de cola.
Gewoon water en thee zonder suiker.
Ritsuka
11 jaar geleden
Je bent echt gigantisch ongezond bezig schat..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik weet het maar ik hou niet zo veel van warm eten denk ik en je hebt ook sommige mensen diehelemaal geen fruit lusten en chips en chocolade eten. Dan ben ik blij dat ik in plaats van snoep , fruit eet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is die 2,5L serieus of heb je het een beetje aangedikt voor het effect? 2,5L Cola is echt gigantisch veel. Dat is al ruim 250gr aan suiker...
Ritsuka
11 jaar geleden
Ok, snoep enzo is niet gezond, maar zoals jij aan het eten en drinken bent is ook echt niet gezond hoor.
Gigantisch veel suiker, en zo gezond is fruit niet in de hoeveelheden zoals jij het eet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry hoor, maar ik drink in totaal per dag nog niet eens 2,5 liter.
Mijn gebruikersnaam is Cow omdat ik veel melk drink, maar 2,5 liter cola is toch echt.... bizar veel en ik snap niet hoe je dit volhoudt elke dag...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja als 1 cola junk tegen een ander... Een alternatief vinden is mij nog niet gelukt. Niks drink zo lekker weg, en blijft interessant.
Maar begin eerst met overschakelen naar een light versie.. Ik vind pepsi max de lekkerste maar dat is smaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb net even gegoogled naar aantallen suikerklontjes in een liter cola.
Dat zit ergens tussen de 21 en 27 klontjes per liter...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cola zit bomvol suiker. Hoe halen sommige mensen het in hun hoofd zoveel frisdrabk te drinken. Ik ben nog niet zo oud maar mij is wel geleerd dat ik alleen frisdrank in het weekend te drinken en doordeweeks alleen ranja, water etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier een ex cola verslaafde, je zal zeker afvallen, je kan het beste in één keer stoppen dat is het makkelijkste.
Ik zou het niet vervangen voor 2,5 liter melk want daar zitten ook weer veel calorieën in. Je kan beter, thee gaan drinken of water met prik of kleine beetje citroen of ander sap er in.
Ik ben zo afgekickt dat ik nu gruw van een slok cola.

Het beste antwoord

Als je stopt met zoveel cola drinken, is de inname van suikers en kilocalorieen op een dag enorm verlaagd. Het ligt aan de rest van je voeding en je activiteiten of je afvalt. Maar met deze verandering kun je met gemak afvallen. Zeker als je dat dagelijks doet. Dan mag er best 1 glas cola per dag tegenover staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja. Als jij veel gewone cola met suiker drinkt zal je zéker afvallen door in plaats daarvan water te drinken. Maar dan krijg je misschien ontwenningsverschijnselen, want je lichaam is ook gewend aan de cafeïne die je met die cola binnenkrijgt. Koffie of thee (zonder suiker, of met zoetstof erin) kan dan helpen.
Amadea
11 jaar geleden
Zo te zien weet je het antwoord al: jazeker zul je afvallen als je niet meer zoveel cola drinkt!

Suiker bevat veel calorieën. Geen cola, dus geen suiker, dus geen calorieën, dus afvallen.

Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat je geen andere suikerhoudende dranken neemt. Dus niet de cola laten staan, maar in plaats daarvan sprite gaan drinken.

Ook met vruchtensappen moet je oppassen, daar zit vaak ook heel veel suiker in. Dat geldt ook voor de vruchtensappen waarop staat dat er geen suiker aan is toegevoegd. Zulke vruchtensappen bevatten nog steeds de natuurlijke vruchtsuikers, en ook dat is best een grote hoeveelheid.

Stoppen met cola heeft ook een ander gezondheidsvoordeel. In cola zit namelijk nogal veel fosforzuur, en dat niet niet bepaald gezond. Niet voor je lichaam, en niet voor je gebit.

Dus, zoals je zelf eigenlijk al weet: stoppen met al die cola, en ook geen andere suikerhoudende dranken ervoor in de plaats nemen. Er zijn genoeg andere dorstlessers.

Toegevoegd na 5 minuten:

Het is goed mogelijk dat je het moeilijk vindt de cola te laten staan, zeker in het begin. Dat komt voornamelijk door de "psychische verslaving", of hoe je het noemen wilt: je bent gewend continu die smaak te proeven. Daarnaast kun je gewend zijn aan de dosis cafeïne die ook in cola zit.

Als je het moeilijk vindt, stap dan als tussenstap over op cola light, dus met aspartaam of stevia in plaats van suiker. Dan heb je weliswaar nog steeds de cafeïne en het fosforzuur, maar van de calorieën ben je alvast af. Daarna natuurlijk direct minderen: komende week 2 liter per dag, de week daarop 1,5 liter, dan 1 liter, dan een halve liter, en dan niets. Zo kun je tijdens de feestdagen toch nog cola drinken, en ben je er half januari helemaal vanaf.

Eventueel kun je extra veel koffie nemen, of veel sterke thee, als je lichaam aangeeft dat het de cafeïne mist. Maar ook dat moet je dan zien als tijdelijke overbrugging, en geleidelijk afbouwen tot een normale cafeïneconsumptie.

Je weet dat je moet minderen, je wilt minderen, je kunt minderen. Nu alleen nog: doen!

Succes!

Cryofiel
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Zie ook de vorige vraag van deze persoon, ze eet maar circa 700 kcal, alleen fruit. Wat ik heb berekend al 24 suikerklontjes.
En dan nog eens dit erbij van de cola..
Cryofiel
11 jaar geleden
Oei, die vorige vraag had ik gemist. Dus fruit voor een paar voedingsstoffen, en cola voor de energie (calorieën). Hmm, niet echt gezond. Best kans dat je daarmee behoorlijk ondervoed bent, zelfs als je van al die calorieën behoorlijk mollig zou zijn.
Ja, maar dat wist je al.
Ontwenningsverschijnselen: koppijn (had ik 2 weken lang)
Ik ben overgestapt naar de Crystal Clear peach (zoet en weinig calorien)